המהנדס ומומחה הסאונד דורון בלדינגר מפיץ בימים האחרונים קריאה לבני נוער שלכאורה עדויות נסיבתיות קושרות אותם לרצח תאיר ראדה להודות במסגרת עסקת טיעון בביצוע המעשה ולקבל הגנה של עדי מדינה. את בקשתו הוא מנסה להעביר ברשת האינטרנט בסרטון מיוחד שהכין, אולם נראה שיש מי שמנסה למנוע את פרסום הסרטון. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עמו.

כזכור, בלדינגר היה אחד משורת המומחים שהוצגו על ידי ההגנה במשפטו של רומן זדורוב ובניתוח כולל של נתונים מזירת הרצח הוכיח לכאורה כי זדורוב אינו רוצחה של תאיר. עוד נזכיר כי בלדינגר הציג שורה של ראיות נסיבתיות הקושרות לכאורה בני נוער למעשה. בין השאר מדובר בטביעות רגליים קטנות, שערות ארוכות, דגימות DNA זרות ועוד כשמנגד ניתוח שחזור הרצח על ידי זדורוב עצמו וניתוח הסרטת חקירותיו מגלות כי הוא עצמו לא ידע כיצד נעשה הרצח ושיחזר אותו על פי מה שלימדו אותו חוקרי המשטרה ועל פי השערות הגיוניות תוך כדי השחזור. זאת לבד מהעובדה שבזירת הרצח לא נמצא כל ממצא הקושר אותו למעשה.

בראשית דבריו ביומן ערוץ 7 מדגיש בלדינגר כי בימים אלה הוא אינו מתמקד במשפטו של זדורוב, שכן משפט זה מתנהל בשלב הערעור מול בית המשפט העליון. כעת הא מבקש להביא לחקירה נאותה ומקיפה של הנתונים בזירת הרצח כפי שנכון היה שייעשה על ידי חוקרי המשטרה ולא נעשה מסיבות כאלה ואחרות, חלקן עלומות גם כעת.

"הוכחנו חד משמעית שהחקירה לא מוצתה. כל פעם שהיא הלכה לכיוון החשד שבני נוער ביצעו את המעשה היה מי שהסיט את החקירה", אומר בלדינגר ומזכיר את העתירה לבג"ץ שהוגשה לפני ימים אחדים על ידי עורכי הדין ורד כהן ורענן בר און בדרישה לחקור את הליקויים החמורים שבוצעו לכאורה בחקירת הפרשה.

כאמור בימים אלה הפיץ בלדינגר סרטון ב'יוטיוב' ובו הוא מבקש מהנערים או הנערות הקושרים עצמם למעשה להודות במסגרת עסקת טיעון. "הראיות מצביעות על בני נוער הידועים בשמותיהם", הוא אומר.

לפני פרסום הבקשה נועץ בלדינגר בעורכי הדין ובאמה של תאיר, אילנה ראדה, שתמכה במהלך על אף שהוא עשוי להביא לענישה קלה לאותם שיודו במסגרת עסקת טיעון שכזו.

בסרטון שהפיץ הופיעו השמות בראשי תיבות. הסרטון עלה לרשת ביום רביעי במקביל לפרסום קצר בערוץ הראשון של הטלוויזיה. לאחר העלאת הסרטון "קיבלתי פנייה מקצרין", מספר בלדינגר על שיחה עם בכירה בעיריית קצרין שביקשה שיוריד את הסרטון כדי שלא לייצר טלטלה חריגה בקהילת קצרין, או לפחות להסיר את ראשי התיבות מהסרטון. "הסברתי שאלו רק אותיות ומי שהאותיות גורמות לו לטלטלה כנראה שיש לכך סיבה, ולגבי הטלטלה החריגה אמרתי שמה שחריג כאן זה הרצח ולא הסרטון, ואם מדברים על חוסר צדק אז חוסר הצדק הוא שמירת השתיקה במשך ארבע שנים".

לדבריו ככל הנראה בוצעה בקשה מ'יוטיוב' להגביל את הצפיה בסרטון ואכן הוא זכה לאזהרות מקדימות שמדובר בסרט ובו תוכן לא הולם, והגולשים מתבקשים להשאיר כתובת מייל טרם צפייה בחומר. בעקבות ההתראות מחומר פוגעני החליט בלדינגר לערוך את הסרט באופן שלא יותיר בידי מי מאנשי יוטיוב עילה להסירו. הוא הוריד את ציוני ראשי התיבות ותמונת מכנסיה של תאיר ז"ל, תמונה שעל אף שפורסמה כבר במקומות אחרים כדוגמת הערוץ הראשון הייתה עילה להגבלת הצפייה בסרטון.

בסרטון החדש שעיקרו שקופיות טקסט קובע בלדינגר כי החול שבשעון החול הולך ואוזל, ועל כן הוא קורא לכל מי שיודע פרטים אודות הרצח "לקום ולדבר", כלשונו "לפני שהשוטרים ידפקו בדלת. הגיע הזמן לכך לא רק בגלל זדורוב, אלא בגלל הסבל של משפחת ראדה". בלדינגר משוכנע ששלב בירור האמת בפרשה הולך ומתקרב בעיקר לנוכח העתירה לבג"ץ שכאמור הוגשה לפני מספר ימים בדרישה להורות על חקירה ממצה של נסיבות הפרשה לפרטיה.

עוד התייחס בלדינגר לכתבה אותה צפוי לשדר ערוץ 10 במהלך השבוע, כתבתו של מיקי רוזנטל, על פיה התקשורת זיכתה את מי שבית המשפט האשים, כלומר את רומן זדורוב, וגם זאת על בסיס מידע חסר והעלמת ראיות. בלדינגר אינו מתרגש מהכתבה. הוא רק ממליץ לאנשי ערוץ 10 להמתין להכרעת בג"ץ בטרם "ייקחו צד" בפרשה. כמו כן הוא תמהה כיצד זה הוא עצמו לא נדרש להגיב לאמור בפרשה על אף שהחוקר חיים סדובסקי ביקש זאת מתחקירני התכנית.