מיצאים שרי. אילוסטרציה
מיצאים שרי. אילוסטרציהפלאש 90

גלעד שליט אמנם עדיין בשבי החמאס, ואמנם ירי הטילים והרקטות חודש בימים האחרונים, וכזכור הגיע אפילו עד מרכז באר שבע, אך עבור ממשלת ישראל העסקים כרגיל, ואיתם גם הסיוע הכלכלי לרצועת עזה. היום מגיע דיווחו של דובר מתאם פעולות הממשלה על הרחבת הסיוע החקלאי של ישראל לחקלאי הרצועה, זאת במתן אישור לביצוע שלב נוסף בפרויקט היצוא של ממשלת הולנד.

הדובר מדווח כי במסגרת החלטת ועדת השרים לענייני ביטחון להרחבת הפעילות הכלכלית ברצועה והרחבת הייצוא מרצועת עזה, יחל השבוע ייצוא של עגבניות שרי מרצועת עזה, דרך מעבר כרם שלום, לשווקים באירופה.

עוד נמסר כי תחילת הייצוא של עגבניות השרי התאפשרה לאחר עבודת מטה שרוכזה על ידי מתאם פעולות הממשלה, אלוף איתן דנגוט, ומול גורמי הביטחון וראש מנהלת המעברים של משרד הביטחון, נציגי ממשלת הולנד וגורמי הרשות הפלסטינית ולאחר קיום מפגשים עם נציגי החקלאים הפלסטינים בעזה במנהלת התאום וקישור בארז.

הדובר מדגיש בדבריו כי ישראל רואה חשיבות רבה במעורבות הקהילייה הבינלאומית במימוש המדיניות האזרחית כלפי האוכלוסייה הבלתי מעורבת בטרור ברצועת עזה ותמשיך לפעול במדיניות מרחיבה ליישום פרויקטים כלכליים ברצועת עזה ולמימוש המהלך עליו התחייבה ממשלת ישראל אל מול הקהילה הבינלאומית יצוין כי ההחלטה האחרונה שכאמור מתחילה להתבצע במהלך השבוע ממשיכה רצף של פרויקטים, בעיקרם אירופים, לסיוע חקלאי לתושבי רצועת עזה. בהקשר זה ראוי

לציין כי הפרויקט המכונה פרויקט ממשלת הולנג כלל בתוכו יצוא מהרצועה של 367 טון תותי שדה על גבי 184 משאיות, כ-5.3 מיליון פרחי ציפורן על גבי 63 משאיות ו-6 טון פלפלים על גבי 3 משאיות.

נזכיר כאן את דבריו לפני ימים אחדים של שר ההסברה, השר יולי אדלשטיין ביומן ערוץ 7 כאשר נשאל כיצד ניתן להבין את מדיניות ממשלת ישראל כלפי רצועת עזה, כאשר בעוד קיימת מתיחות ביטחונית מול הרצועה הנערכת לעימות מתקרב עם צה"ל, ובעוד הירי מהרצועה נמשך וכך גם אחזקתו של גלעד שליט בשבי, למרות כל זאת נמשך וביתר שאת הסיוע האזרחי מישראל לרצועת עזה.

השר אדלשטיין נימק את המציאות כאבסורד הנובע מפרות הביאושים של ההתנתקות מרצועת עזה, התנתקות שהותירה את ישראל בעיני העולם כאחראית על הרצועה על אף העקירה והנסיגה ממנה.

עוד נוסיף ונזכיר את הדגל אותו נשא השר ישראל כץ, קודם כהונתו בתפקיד שר בממשלת ישראל. כץ דגל בהתנתקות אזרחית מהרצועה, התנתקות שתשלים את מהלך העקירה ובכך תפטור את ישראל מאחריות למתרחש ברצועה כמקובל בין מדינות יריבות. משום מה מאז הפך השר כץ חלק מהממשלה איש אינו מעלה סוגיה זו על סדר היום הציבורי וישראל ממשיכה לסייע לתושבי עזה, שכזכור בחרו באיסמעיל הנייה ובממשלת החמאס להנהיג אותם בבחירות דמוקרטיות.