ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, מעביר הערב (מוצ"ש) מסר לראש הממשלה, בנימין נתניהו,  ותמונות וסרטי וידיאו על אלימות המשטרה בחוות גלעד, "רק ועדת חקירה חיצונית תשיב את אמון הציבור במשטרת ישראל ובדרגי הפיקוד בגופים השונים - כולל בצה"ל".



מסיקה מציין כי "בפרשה חמורה זו נחצו שני קוים אדומים חסרי תקדים: ירי מאסיבי ומתוכנן של כדורי פלסטיק העלולים לסכן חיים לעבר אזרחים יהודים, קל וחומר כשבמקרה זה האזרחים לא נקטו כל אלימות. הקו האדום השני הוא נורמת השקרים בדיווחי המשטרה, שנחשפה במלוא כיעורה כשפורסמו הסרטים והתמונות, המוכיחים הההפך משנטען ע"י פיקוד המשטרה: ירי כדורי פלסטיק ולא צבע, ירי על אזרחים תמימים ותקיפות חמורות ללא כל סיכון או איום על השוטרים היורים".



לדבריו, "בזמן האירוע החמור, ביום שני לפנות בוקר, הוזעקתי לחוות גלעד בעת הריסת הבתים וראיתי במו עיני את האלימות המשטרתית הפרועה, כשמאות שוטרים תוקפים באלימות אזרחים ויורים כדורי פלסטיק בגבם של אזרחים שלא תקפו אותם כלל. ישנם גורמים במערכת המנסים לייצר מצב בו המתיישבים ביהודה ושומרון הם האוייב. מי ששולח מאות שוטרים לירות כדורי פלסטיק בכינון ישיר על אזרחים נאמנים של המדינה, ישלח אותם לירות עליהם גם אש חיה".



מסיקה מפנה את האצבע כלפי ראש הממשלה "האחריות מוטלת על כתפיו של ראש הממשלה. אני קורא לראש הממשלה נתניהו לומר ראשית כל בקול ברור כי הוא מגנה בכל תוקף ירי ביהודים. לצערנו, חוץ מאמירה כללית לא שמענו ממנו דבר. שנית, לאור השקרים שנחשפו - כולל מצד בכירים במשטרה - על ראש הממשלה להורות על הקמת  ועדה חיצונית, בלתי תלויה, שתחקור לעומק הן את  האלימות המשטרתית הקשה והמאורגנת מראש והן את דיווחי השקר לשר. מי שעומד מאחורי מעשים אלו חייב להיות מודח מתפקידו באופן מיידי". 



ביחידה האסטרטגית במועצה האזורית שומרון ריכזו בסוף השבוע מאות תמונות סטילס וכן קבצי וידאו רבים, שצולמו ע"י תושבי חוות גלעד, ועד מתיישבי השומרון ויחידת הצילומים "תצפית".



לדברי גורמים במועצה, מהתמונות ומסרטוני הוידאו עולה תמונה קשה ומדאיגה של אלימות מתוכננת לפי פקודה, כששוטרים רבים יורים כדורי פלסטיק בכינון ישיר ומטווח קצר ומסוכן בגבם של אנשים, באזור הצוואר ובחזה, מכוונים ויורים בצלמים וכן תוקפים באלימות גברים ונשים העומדים במקום ללא כל התגרות. את התמונות מתכוונים במועצת שומרון להציג בפני ועדת החקירה כשתקום.