אחרי 4 שנים יוצאים לדרך. ח"כ רותם
אחרי 4 שנים יוצאים לדרך. ח"כ רותםפלאש 90

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק של חברי הכנסת דודו רותם ורוברט אילטוב לשלילת אזרחות למחבלים שהורשעו בפסק דין חלוט בעבירות של ריגול, ריגול חמור ומעורבות במעשה טרור. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם ח"כ רותם על הסיבות שמנעו מהצעת חוק טריוויאלית לכאורה שכזו לקבל תמיכה גורפת בכנסת.

"אמרנו כבר במערכת הבחירות שאם אין נאמנות אין אזרחות ולכן הגשנו את הצעת החוק. לצערי גם ועדת השרים לענייני חקיקה עשתה צרות לחוק הזה. הם רצו להתנות את שלילת האזרחות בהסכמת יועץ משפטי ולזמן מוגבל בלבד, אבל בסופו של דבר התמודדנו עם ההתנגדות הזו".

באשר להתנגדות זו של שרים במה שמוגדר כממשלת ימין למהלך פרלמנטארי שכזה, אומר רותם כי "יש כמה אנשים שהדמוקרטיה חשובה להם יותר מהכול ולטעמם אזרחות לא ניתנת לשלילה. הם בעצם מאמצים בכך את טענות הערבים שהם היו כאן ונולדו כאן ולכן אל ניתן להזיז אותם. לעומת זאת אנחנו אומרים שאזרחות משמעה שותפות גורל".

רותם מודע להעלאתו באחרונה של המושג 'דמוקרטיה מתגוננת' מושג שבשמו לכאורה אמורים היו שרים וחברי כנסת לתמוך במהלך, אולם לדבריו "כשמסמנים מפלגה שלמה כפשיסטית הם שמים את הכינוי הזה על כל חוק שיוצא ממנה, גם כשהוא הגיוני. יש מי ששם את הכוונת הזו על 'ישראל ביתנו' ".

סוגיה נוספת שעלתה במהלך השיחה עם ח"כ רותם היא סוגית ועדת החקירה למימון גופי השמאל, סוגיה שאותה עמל, ויתכן שאף הצליח, ראש הממשלה נתניהו להוריד מסדר היום. רותם מזכיר שראש הממשלה לא סינדל בכך מהלך של 'ישראל ביתנו' אלא "הוא סינדל את חבר הכנסת דני דנון, איש מפלגתו, ובעצם סינדל את מדינת ישראל". רותם סבור שיש להעלות את ההצעה למרות התנגדות נתניהו, למרות החשש שהיא תופל, בכדי שהעם יראה מי מצביע בעד ומי נגד בשאלות ערכיות שכאלה.

ומה באשר לדיווחים מסביבת ראש הממשלה על יוזמה מדינית חדשה אותה הוא מקדם להקמת מדינה פלשתינית בשלבים? "לא תקום מדינה פלשתינית", הוא אומר ומוסיף: "הדרך היחידה היא הסכם לטווח ארוך וחילופי אוכלוסיה".