נשים עובדות
נשים עובדותצילום: פלאש 90

בית הספר לפסיכומטרי The EZ way מציג ביום האישה הבינלאומי את ציוני 30 בנות מהמגזר החרדי שנגשו לפסיכומטרי במועד פברואר.

מדובר בתלמידות חרדיות בשכונת הבוכרים, שלרובן יש רקע מינימלי ביותר בלימודי אנגלית ומתמטיקה. הן למדו בקורס מתוגבר של EZ Way לקראת המבחן בפברואר במקביל לעומס לימודי ואישי רב במסגרת הלימודים שלהם במדרשת שבילים – בית יעקב.

את הקורס הן עשו בשכונה הבוכרית ולמרות הרקע ההתחלתי העשוי להחשב בעייתי, הן סיימו עם ציונים יפהפיים גם ברמה האישית (727, 690, 680...) וגם ברמה הקבוצתית (הממוצע הכלל ארצי לנשים הוא 511 ואילו הן עשו בית ספר לסטטיסטיקה של המרכז הארצי).



על ההבדלים בין גברים ונשים נשפכו אלפי עמודים כבר,  מאות מחקרים נכתבו על ההבדלים הקוגנטיביים בין גברים לנשים, לראשונה בישראל בית הספר לפסיכומטרי בשיטת The EZ Way בחן את העניין בקורס פסיכומטרי לנשים בלבד ואף הגדילו ועשו ובחנו את העניין בקורס ייעודי לנשים חרדיות – הנתונים הוכיחו כי ביחס לממוצע הארצי של נשים בקורס הייעודי יש הפרש של 53 נקודות.

"ניסיוננו בלימוד לפסיכומטרי הצביע על קיומו של הבדל בתפיסה בין גברים ונשים: בעוד הדרך הנוחה ביותר להבנה, זכירה ושינון עבור גברים היא דרך המבוססת על נוסחאות וסדרות כללים, הדרך המועדפת על נשים היא הבנת המשמעות וההיגיון שמאחורי הנוסחה. גילינו שנשים זוכרות טוב יותר ומיישמות טוב יותר את החומר כאשר הן מבינות את העיקרון העומד מאחוריו. הבדלים נוספים שגילינו מניסיוננו הם שלגברים יש יותר נטייה ללמוד בקבוצות קטנות ואילו נשים באופן פרטני, ושבד"כ נשים מרגישות יותר בנוח לשאלות שאלות ולבקש מהמדריך עזרה נוספת בנושאים ספציפיים, ועל כן הקורסים לנשים בלבד מותאמים ככל האפשר לדרך הלימוד הזו. " אומר עו"ד אהוד צלטנר מנכ"ל בית הספר לפסיכומטרי The EZ way.