עמידרור
עמידרורפלאש 90

עו"ד יורם שפטל מברך על מינויו של האלוף במיל' יעקב עמידרור לראש המועצה לביטחון לאומי, "אין אדם במדינה שמתאים יותר וראוי יותר לתפקיד ממנו. הייתה לי הזכות לעבוד איתו בהכנת הבג"ץ של מתיישבי גוש קטיף וצפון השומרון בעתירה נגד הגרוש, האלוף עמידרור נתן תצהיר מומחה והחומרים שהוא סיפק לנו היו לנו לעזר רב".

לדבריו עמדירור הציג טיעונים מהותיים שנדחו אז על ידי השופטים, "הם נדחו בגלל טעמים הפרוזאים, עשרת השופטים בתוכם השופט לוי ציטטו רבות מחוות הדעת של עמידרור אבל דחו את העתירות וקבעו שהנחות היסוד של הגרוש היו סבירות, כלומר שבזכות ההתנתקות יהיה גבול של שלום בייננו לרצועת עזה, ושההתנתקות תאפשר למדינה להתנתק מכל הבעיות בעזה. השופטים גם הניחו שמעמדה הבינלאומי של ישראל ישתפר ושההתנתקות תתרום לדמוגרפיה, כך דחו עשרת החכמים את העתירה".

שפטל משוכנע שהסיבה האמיתית שחוגי השמאל תוקפים היום את עמידרור, היא התנגדותו להסכמי אוסלו, "עמידרור היה תא"ל וראש חטיבת המחקר באמ"ן כשהשמאל רקח את פשע אוסלו, אותו פשע דמים שבגינו נקברו 1700 יהודים. עמידרור היה הדמות הבולטת ביותר בממסד הביטחוני, שטען כל הזמן שפניו של ערפאת אינם לשלום. עמידרור קבע שערפאת הוא טרוריסט שבוחר מסיבות טקטיות בלבד להעמיד פנים של שוחר שלום וכשזה ישתלם לו, הוא יחזור לדרך הטרור. עמדירור חזה את העתיד בצורה מדויקת וחשף את ערוותו של האיש שהשמאל הקיצוני האמין בו. על הדבר הזה השמאל לא יסלח לו, וזה מה שמוציא אותם היום מדעתם".