
מדטרוניק פרסמה את תוצאות המחקר הקליני המראה שמערכת טלרפואה "קרלינק" לניטור ומעקב מרחוק של חולי לב שבגופם הושתלו מכשירים לבביים עם מערכת התרעה אוטומטית של מדטרוניק, מפחיתה את עלויות הטיפול למערכת הבריאות, בהשוואה למעקב סטנדרטי באמצעות ביקורים במרפאה.
הממצאים העיקריים של מחקר CONNECT הראו כי מערכת "קרלינק" לניטור ומעקב מרחוק, מקצרת את משך הזמן מאירוע המצריך פעולה קלינית עד לקבלת ההחלטה הקלינית ב-79%, מפחיתה את משך השהות הממוצעת בביה"ח, עקב סיבות קרדיווסקולריות ב-18%, ומספקת חיסכון מוערך בעלויות של 1,793$ לכל אשפוז.
"ממצאי המחקר מחזקים את התפקיד החשוב שממלאת מערכת טלרפואה "קרלינק " בשיפור הטיפול הכולל בחולים המטופלים במכשור לבבי מושתל. ניצול משופר של מערכת הניטור מרחוק יאפשר התערבות טיפולית מוקדמת יותר וכתוצאה מכך גם את התוצאות הקליניות", אמר ד"ר ג'ורג' ה.
קרוסלי, עמית המכללה האמריקאית לקרדיולוגיה ממכון המחקר סט. תומס ומכון הלב סט. תומס בבית החולים הבפטיסטי בנשוויל אמר, "זיהינו מתאם בין התוצאות הקליניות המשופרות לבין הפחתה בעלויות ניצול שירותי הבריאות, עובדה המועילה הן לחולים והן למערכת הבריאות".
מחקר CONNECT הראה גם ירידה במספר הביקורים במרפאה של 38% מהחולים המשתמשים במערכת "קרלינק". החלפת הביקורים הסטנדרטיים במרפאה בניטור מרחוק לא הגדילה באופן משמעותי את מספר הביקורים בחדר מיון, מספר האשפוזים הקרדיווסקולריים בבית חולים או ביקורים לא מתוכננים במרפאה.
אירוע ההתרעה השכיח ביותר במחקר היה טכיקרדיה פרוזדורית(AT)/ פרפור פרוזדורים (AF) (74 אחוזים) ותגובה חדרית מהירה במהלך אירועים אלה (9 אחוזים). החלטות טיפול מוקדמות היו חשובות במיוחד בחולים אלה. התרעה מוקדמת על אירוע ועל תגובה חדרית מהירה במהלך אירוע פרפור פרוזדורים יכולה להועיל עקב הסיבוכים הרפואיים הרבים הקשורים לכל אחד ממצבים אלה, בהם תסחיפים, שוק חשמלי מיותר , או החמרה של כשל לבבי.
החולים במחקר אשר חוו עומס AT/AF טכיקרדיה פרוזדורית (AT) פרפור פרוזדורים(AF )שזוהה בניטור מרחוק, המתינו בממוצע 3 ימים מתחילת ההפרעות בקצב הלב עד החלטה לפעולה קלינית, לעומת 24 ימים בקבוצה שהסתמכה על ביקורים שגרתיים במרפאה בלבד. לדברי מחברי המחקר, פער עצום זה עשוי לנבוע מהשיעור הגבוה של פרפורים פרוזדוריים נטולי תסמינים באוכלוסייה זו. בהיעדר תסמינים ניתן לזהות פרפור פרוזדורים רק בעת ביקור שגרתי, או באשפוז בבית חולים שבא לאחר אירוע תסחיפי או החמרה של הכשל הלבבי עקב פרפור פרוזדורי.
רשת טלרפואה-"מערכת קרלינק נטוורק" של מדטרוניק היא כלי חיוני ותקף מבחינה קלינית לניהול מצבו של החולה. זוהי מערכת המציעה יתרונות רבים, כפי שהומחש במחקר CONNECT," אמר פאט מקין, נשיא החטיבה לניהול מחלות קצב לבביות וסגן נשיא בכיר במדטרוניק. "אנו מחויבים לחלוטין לספק לחולים ולרופאים את כלי הניהול הקרדיווסקולריים המצוינים המאפשרים לטפל במגוון של הפרעות קצב לבביות המשבשות את התפקוד הרגיל של חולים ומסייעים בהפחתת עלויות למערכת הבריאות."
"מערכת הבריאות בישראל אימצה את הטכנולוגיה לפני כ-5 שנים וכיום פועלות 8 מרפאות קרלינק במרכזים רפואיים ברחבי הארץ", אומרת יהודית גל, מנכ"ל מדטרוניק ישראל. "מטופלים רבים נהנים מטכנולוגיה חדשנית זו המשפרת את הניטור והמעקב מרחוק אחר חולי לב מושתלי מכשור לבבי של חברת מדטרוניק. המערכת מקנה שקט נפשי למטופל ומשפרת הטיפול בהפרעות קצב ומסייעת הפחתת העלויות למערכת הבריאות ".
רשת קרלינק מחוברת ליותר מ-4,500 מרפאות ולקרוב ל-600,000 חולים ב-31 מדינות. לאחרונה הוענקה למערכת הסמכת ISO 27001 שהינה תקן בינלאומי מחמיר לאבטחת מידע.