פינוי מוקשים. ארה"ב מוכנה לסייע
פינוי מוקשים. ארה"ב מוכנה לסייע

יומיים בלבד לאחר שהחוק לפינוי שדות מוקשים עבר בכנסת, ביקרה היום בכנסת משלחת מיוחדת ממחלקת המדינה האמריקאית האחראית על נושא פינוי המוקשים.

המשלחת בראשות מר תומס מסילו ומר ג'ימס לורן נפגשה עם ח"כ רוני בר און (קדימה) שהיה אמון על קידום החוק בוועדת החוץ והביטחון, ועם הגורמים המקצועיים והמשפטיים של הוועדה, כדי ללמוד על מאפייני החוק והדרך לאישורו. 

נציגי מחלקת המדינה ברכו על החוק החדש וציינו כי "זה הוא ניצחון משמעותי עבור כל מי שפינוי המוקשים חשוב לו. התרשמנו מאוד מההצלחה שלכם להעביר את החוק במהירות ובקונצנזוס פוליטי רחב. נשמח להעניק לישראל את כל העזרה ותמיכה הטכנית לצורך מימוש החוק".

ח"כ רוני בר און אמר לחברי המשלחת כי "החוק החדש מכיל את האיזון הנכון בין צרכי הביטחון והאחריות ההומניטארית שיש למדינת ישראל בפינוי המוקשים. זה הוא בהחלט חוק היסטורי שמטפל בנושא שנמנעו מלדון בו במשך שנים. לצערנו התחלנו לטפל בנושא באינטנסיביות רק לאחר פציעתו של הילד דניאל יובל ברמת הגולן לפני כשנה".

עוד הוסיף ח"כ בר און, כי "אחד הדברים החשובים ביותר שהגדרנו לעצמנו בנוסח החוק הוא ההפרדה הברורה בין הגורמים המפנים את המוקשים לבין החברות המפקחות כאשר בסופו של דבר האחריות הכוללת היא של מערכת הביטחון. בסיכום דבריו אמר ח"כ בר און כי "באישור החוק יש הזדמנות להציג לעולם, בעיקר בתקופה זו את ישראל ההומניטארית".

ח"כ רוני בר און וחברי המשלחת האמריקנית הודו ליועצת המשפטית של ועדת החוץ והביטחון, עו"ד מירי פרנקל שור, על עבודתה המאומצת לקידום החוק המורכב.