הלילה (בין חמישי לשישי) בשעה 2:00 הוזזו מחוגי השעון לשעה 3:00 והונהג שעון הקיץ עד למוצ"ש, ד' תשרי תשע"א (2.10.11), בשעה 2:00.

בהודעה שפרסם השבוע שר הפנים, אלי ישי, נכתב כי "הציבור אוהב את שעון הקיץ וכך גם אני, אולם יש לבחון את יעילות שעון הקיץ ומשך הפעלתו מבחינה כלכלית וחברתית, בהתחשב במאפיינים הגיאוגרפיים והחברתיים של ישראל. לכן הוקמה ועדה לבחינת התנאים להפעלת שעון הקיץ, אשר תגיש את מסקנותיה בנושא".

בהתאם ל'חוק קביעת הזמן' - התשס"ה (2005 ), מדי שנה יחל  בישראל שעון הקיץ ביום שישי האחרון, שלפני ה- 2 באפריל בשעה 2:00 , ויסתיים ביום ראשון האחרון, שלפני י' בתשרי, בשעה 2:00 .

דב קהת, יו"ר הועדה לבחינת שעון הקיץ, שמינה שר הפנים, אלי ישי, סיפר השבוע לערוץ 7 על הועדה ודחה את הטענות הנשמעות על ידי חברי כנסת ואישי ציבור.

קהת הסביר כי הטענות על חסכון באנרגיה ותאונות דרכים אינן נכונות, "כשמדברים על שעון קיץ מדברים על חסכון באנרגיה, אך זה לא נכון. חלק מהמחקרים הראו כי בתקופת שעון הקיץ ישנה דווקא צריכת יתר, זאת משום שפעם עיקר צריכת האנרגיה היתה בהפעלת תאורה והיום עיקר הצריכה היא על ידי הפעלת מזגנים, דבר ששעון הקיץ לא חוסך. כמו כן לגבי תאונות דרכים ובריאות יש מחקרים לכאן ולכאן".

במקביל, 61 חברי כנסת מכל סיעות הבית, חתמו אתמול (רביעי) על עצומה הקוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו לקבוע מיידית תאריך לועזי קבוע כסיום מועד שעון הקיץ, ולהביא לסיום הסאגה המתמשכת בעניין.

בעצומה נכתב: "לקראת ההחלפה לשעון קיץ ב-1 באפריל, אנו חברי כנסת מכל סיעות הבית, קוראים בזאת לראש ממשלת ישראל לקבוע מיידית תאריך לועזי קבוע (במקום תאריך עברי "משתנה") – מוצ"ש הסמוך ל-15 באוקטובר, כתאריך יעד לקביעת שעון החורף. תאריך זה מתחשב הן בצרכי תפילה (שעת הנץ: 6:44) והן בצרכי חסכון כלכלי וניצול שעות פנאי של הציבור הרחב בישראל".

העצומה נסמכת על הצעת החוק של ח"כ רונית תירוש, אשר גובשה יחד עם מיזם "צוהר לחקיקה" של רבני צוהר וקובעת כי ניתן לפתור את סוגיית שעון הקיץ בהסכמה בין דתיים לחילונים.

חברת הכנסת רונית תירוש אמרה היום כי: "חייבים להפסיק עם השיח הפופוליסטי סביב שעון הקיץ ועם "מריחת" הזמן של הוועדה שהקים שר הפנים. העצומה מביעה את זעקת הציבור אשר הביע את דעתו באופן ברור כי שעון הקיץ נכון גם סביבתית, גם לצורך חסכון משק הישראלי גם לצורך מניעת תאונות דרכים, וגם לשיפור איכות החיים של אזרחי המדינה. המתווה המוצע נוסח יחד עם רבנים נציגי הציבור הדתי והוא מהווה הוכחה שניתן להגיע לפתרון מוסכם ומתחשב בכל חלקי העם".

הרב אוריאל גנזל, ראש מיזם "צוהר לחקיקה" אמר כי "סוגיית שעון הקיץ איננה סוגיה הלכתית, וכי החשיבות שבשעון הקיץ איננה סוגיה במחלוקת בין דתיים לחילונים, כי אם משאלת לב של רובו המוחלט של הציבור הישראלי. אין כאן התנגשות בין ערכים דתיים לבין ערכים החשובים לציבור הכללי כגון: שעות עבודה, נהיגה, שימוש בחשמל, אפשרות למימוש ערכי משפחה וחיסכון למשק – משום שאלו ערכים החשובים לכלל אזרחי ישראל דתיים וחילוניים כאחד. מתווה רבני צוהר אשר גובש יחד עם חברי הכנסת מאזן בין הערכים והאינטרסים השונים, בין מכלול צורכי הציבור ובתוכם: שיקולים בטיחותיים, חברתיים, כלכליים ורווחת האזרחים לבין צרכיו החיוניים של הציבור החרדי, הדתי, והמסורתי בישראל".