אריאל שרון
אריאל שרוןפלאש 90

ההיסטוריון הצבאי והסופר אריה יצחקי שעתיד להוציא ספר על חבורת החווה של אריאל שרון, מספר בראיון לערוץ 7 על הלחצים שמופעלים עליו כדי שלא להוציא את הספר.

לדבריו, הספר נכתב בליווי משפטי כדי למנוע הגשת תביעת דיבה, "היה לי קשר עם אריאל שרון עד אלפיים ושלוש, הייתי הראשון שזיהיתי את המהפך האידיאולוגי שלו ששיאו היה בגרוש. זרם אלי כל הזמן מידע מהחווה בעזרתו של מדליף מחבורת החווה, אותו מדליף העביר לי מידע שמהווה סוג של  חומר נפץ".

"בספר שעומד לצאת לאור יחשפו התככים והמזימות של חבורת החווה שגרמו נזק רב למדינת ישראל. אמות הסיפים תרעדנה. אני כותב את הספר עם עורך דין צמוד כי גם לצד השני יש עורכי דין".

יצחקי מספר על לחץ רב שמופעל עליו בעקבות היוזמה להוציא את הספר, "אני לא נרתע מהלחצים שמופעלים עלי כבר שנים בהקשר לספרים שונים שהוצאתי שחשפו עוולות הסטוריות. המימסד הבטחוני מאוד לא אוהב את ספרי".

יצחקי הגיש בימים אלה תביעה אזרחית נגד 'ידיעות ספרים', שלדבריו עשתה שימוש בשם של אחד מספריו, "אחד הספרים שכתבתי, נקרא 'שלדים בארון', והוא עוסק בקרבות ומחדלים שהוסתרו עד היום מאזרחי ישראל. הספר זכה להצלחה רבה. והנה לאחרונה אני רואה בחנויות הספרים ספר עם אותו שם בדיוק, ספר בדיוני שכתב יוסף שביט, סופר הצללים של רבין. לדעתי יש כאן ניסיון אמיתי לפגוע בתדמית שלי כאילו גם אני סופר בדיוני. הגשתי נגדם תביעה, והם טוענים בתגובה שמותר להם להשתמש בשם, 'שלדים בארון', כי זה מינוח בינלאומי".