יפו. נישואי תערובת
יפו. נישואי תערובתפלאש 90

הרב יובל אלפרט ראש הגרעין התורני ביפו, מספר לערוץ 7 על תופעות הלוואי הקשות שנוצרות בעקבות בתי הספר הממלכתיים ביפו שבהם לומדים יהודים לצד ערבים.

"יש ביפו שלושים אחוז ערבים, וזה גם פחות או יותר אחוז הערבים בכיתות בבתי הספר הממלכתיים. לפני שנה פנו אלי וביקשו להעביר שיעור על פורים, הגעתי לכיתה ומצאתי לפני שליש תלמידים ערבים. יש כאן תופעה בעייתית מאוד, כי נוצרים חברויות ובסוף של דבר בנות יהודיות מתחתנות עם ערבים וגם ההפך. היום ביפו, כמעט בכל בניין יש נישואי תערובת".

הרב אלפרט מציין שנישואי התערובת יוצרים שאלות הלכתיות קשות ביותר. "הגיע אלינו למעון של הגרעין, אישה עם ילד חמוד חובש כיפה, היא נשואה לערבי ורוצה חינוך יהודי. התייעצנו עם נשיא הגרעין הרב שלמה אבינר שהורה לנו לקבל אותו כי הוא יהודי. היה לנו גם מקרה עם שכנה שרצתה שהבת שלה תשתתף בפרויקט בת מצווה, היא נשואה לערבי וכל המשפחה שלה התנגדה ובאמת בסופו של דבר זה לא יצא אל הפועל".

לדבריו, הפתרון היחיד לתופעה הקשה הוא הקמת מערכת חינוכית ליהודים בלבד. "אנחנו מנסים להקים מערכת חינוך ממלכתית דתית, שלא תהיה חייבת לקבל את כולם, בינתיים יש לנו מעון וגן ילדים ובשנה הבאה גם כיתה א' וב', זה מבחינתנו הפתרון לעומק. הקמנו גם מרכז להעמקה יהודית וציונית ויש לנו 1200 תלמידים. לדעתי אין ספק שהאינטגרציה שקיימת בבתי הספר גורמת להתבוללות. עירבנו בחלק מהמקרים ארגונים כמו יד לאחים, ראש יהודי כדי להתמודד עם חלק מאותם תופעות קשות".

הוא מקווה שהגרעין התורני ביפו ילך ויגדל. "כל החיכוכים בינינו לערבים, היו יותר בתקשורת ואצל הפוליטיקאים, בשטח עצמו הכול רגוע. בתוך שלוש וחצי שנים מאז שהקמתי את הגרעין צמחנו ל- 51 משפחות. אנחנו לא תלויים בפרויקט בנייה כזה או אחר, וכל משפחה שרוצה להצטרף לגרעין יכולה לשכור דירה או לקנות דירה בשוק החופשי".