שבר שמעצים את קודמו
שבר שמעצים את קודמופלאש 90

אלי בן שם, יו"ר יד לבנים התייחס בראיון לערוץ 7 להסכם הפשרה שהושג בין מכבי ת"א להנהלת היורוליג, לקראת משחק גמר היורוליג של מכבי תל אביב בברצלונה שהיה צפוי להתקיים ב-8 למאי, ערב יום הזיכרון והוקדם בשלוש שעות כדי לא לפגוע במשפחות השכולות.

בן שם משבח את הנהלת מכבי שדרשה בתוקף להקדים את משחק הגמר, "יו"ר מכבי ת"א, שמעון מזרחי שהוא גם אלוף משנה במיל' ומסייע כל השנה למשפחות שכולות והשרה לימור לבנת נרתמו לעניין ולשמחתי נמצא פתרון, שהמשחק יוקדם לחמש וחצי שעון ישראל ויסתים בשבע וחצי כחצי שעה לפני הצפירה, מבחינתנו זה הרע במיעוטו".

בן שם מציין את הקושי של המשפחות השכולות עם המעבר החד בין יום הזיכרון ליום העצמאות, "לנו יש יום זיכרון כל השנה, זה מתגבר כשמגיע חג הפסח והכסא של הבן, הבת או האח ריקים. במקרה שלי, בני קובי נהרג באסון המסוקים בשאר יישוב לפני 14 שנה. אנחנו חיים עם זה ביום יום וכל שנה מחדש קשה מאוד לשמוח ביום העצמאות. אבל עם ישראל רוצה את החיבור הזה בין יום הזיכרון ליום העצמאות".

הוא קורא להנהלת מכבי ת"א לדחות את החגיגות במידה ומכבי אכן תזכה בגמר, "אם הם יזכו בגביע, אני קורא להם לעצור בשמונה את חגיגות הניצחון ולחכות 24 שעות עד ליום העצמאות. זה מסר חשוב שייראה בכל העולם, איך עם ישראל מכבד את זיכרון נופליו".