להתפכח ולהשיב מלחמה. דיין
להתפכח ולהשיב מלחמה. דייןפלאש 90

ביום חמישי האחרון פרסם עיתון הארץ קטעים מתוך מסמכי ויקיליקס הנוגעים לפגישות שקיים יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, עם דיפלומטים אמריקנים. הציטוטים מנסים להציג את יו"ר מועצת יש"ע כמי שמעלה כביכול בפני ארה"ב עמדות שונות מאלו שהוא מציג לציבור המתנחלים ובכלי התקשורת.

מיד לאחר הפרסום שוחח דיין עם עורכי העיתון ודרש מהם לחשוף את המסמכים הרלוונטים שנמסרו להם ע"י ויקיליקס: ״אני יודע היטב מה אמרתי לאמריקנים, כמו גם בפומבי, בעניין חוק פינוי-פיצוי ובנושאים נוספים. הדברים שפורסמו מטעים לחלוטין. רק חשיפת המסמכים תוכל להבהיר אם הדיפלומט האמריקני דיווח לא נכון או שמא הארץ ערך את הדברים במגמתיות או בזדון״, אמר דיין לעורכים.

נכון להבוקר (שני), מסרבים בעיתון לחשוף את המסמכים, באופן תמוה. "מוזר שהעיתון מרשה לעצמו לצנזר את מסמכי ויקיליקס שכל עניינם – חשיפה לציבור. כל עוד העיתון אינו מוכן לחשוף את המסמכים, מרחפת מעל ראשו עננה כבדה של עריכה מגמתית ומסולפת", אומר דיין.

זאת ועוד - בשיחתו עם העורכים דרש יו"ר מועצת יש"ע לפרסם בעיתון התנצלות על הטענה כי התבטאויותיו באוזני הדיפלומטים סותרות את עמדותיו כפי שהן מוצגות בתקשורת. בידיעה נכתב, בין היתר, כי "בתקשורת הציג דיין קו שונה לגמרי".

טענות אלה מופרכות. דיין הבהיר לעורכים כי בכל הנושאים שבהם עסקה הידיעה, התבטא באותו האופן גם בראיונות שהעניק לתקשורת, וטענת הארץ על 'כפל לשון' הינה שקרית. דיין אף הפנה את העורכים לראיונות כאלו הנגישים לכל גולש באינטרנט. כך לדוגמה התבטאותו נגד מדיניות תג המחיר: "מי שעשה את זה אינו רוצה בטובת ההתיישבות ביש"ע. זהו מעשה שהוא גם עוולה וגם איוולת". גם באשר למאחזים החדשים התבטא דיין בתקשורת: "כשאנחנו מדברים על המאחזים אנחנו לא מתכוונים למעוז אסתר".