הפגנה מצרים
הפגנה מצריםפלאש 90

מסממני המהפך השלטוני במצרים: שייח' אל-אזהר, ד"ר אחמד אל-טייב, גילה היום כי נעשים צעדים ממשים כדי להביא לשחרורו מן הכלא האמריקני של שייח' עומר עבד אל-רחמן, המכונה השיח' העיוור.

שייח' אל-אזהר, שמקום מושבו במצרים, הוא ראש הממסד ההלכתי העליון באיסלאם הסוני.

השייח' העיוור עבד אל-רחמן, מנהיג ארגון אל-גאמעה אל-אסלאמיה, כלוא בארה"ב מ-1996, בגין מעורבות בפיגוע במרכז הסחר העולמי ב-1993. הפיגוע במגדלי התאומים ב-1993 היה הניסיון הראשון למוטט את מגדלי התאומים, אשר התרחש ב-26 בפברואר 1993 בחניון התת-קרקעי של המגדלים שבמרכז הסחר העולמי בניו יורק. הפיצוץ גרם לקריסת שלוש קומות של בטון ואש פרצה באחד מהמגדלים. אלפים מעובדי המשרדים נלכדו. המעליות הפסיקו לעבוד ועמם התאורה. תוהו ובוהו שלט בכל. צוותי חילוץ והצלה נאבקו כדי להעביר חמצן ללכודים בקומות העליונות.

הפיגוע בוצע על ידי חבורה איסלאמית קיצונית שבראשה עמד הטרוריסט רמזי יוסוף, איש ארגון אל-קאעידה של אוסאמה בן-לאדן. נהרגו בו 6 אנשים, ומעל 1,000 נפצעו.

הפיצוץ זעזע את ארצות הברית, שעד אז נחשבה למחוסנת מפני פיגועי הטרור שפשטו ברחבי העולם.  באוקטובר 1995 נגזר על השייח עומאר עבדל רחמן, איש דת עיוור שנהג להטיף במסגדים בברוקלין ובג'רזי, מאסר עולם בגין תכנון הפיגוע. לפי הערכות, ארגון הטרור של רחמן היה מקושר לארגון אל קאעדה, הואשם בפיגועי הטרור ב-2001.

אל-טייב העריך כי בקרוב תהא פריצת דרך בנושא. מחר צפויה הפגנה מול השגרירות האמריקאית במצרים בדרישה לשחרורו של השיח' עבד אל-רחמן.

מספר מוקדי מתיחות בין מוסלמים לקופטים במצרים

בנוסף, עיתוני מצרים מדווחים על עימותים גוברים בין מוסלמים לקופטים.

בעיר אבו קרקאץ שבמחוז אל-מניא במצרים פרץ סכסוך בין מוסלמים לקופטים. העילה - מבנה שהקים קופטי מול ביתו, אשר נטען כי הוא מפריע לתנועת המכוניות.

במהלך הסכסוך הוצתו בתי קופטים, מספר מוסלמים וקופטים נפצעו ועשרות נעצרו.

בעיר קנא נמשכת המחאה נגד מינויו של קופטי למושל המחוז, בלא שהשלטון יצליח לפייס את המפגינים. חלקם אף הכריז על נכונות להקריב את הנפש למען קנא.