מטיילים בשומרון
מטיילים בשומרון

קבוצת תושבים מצפון ת"א הגיעו בחול המועד, יחד עם חברי הגרעין התורני באזור, לביקור בשומרון ביוזמת וועד מתיישבי השומרון, במהלכו ראו מקרוב את האזור שכל הזמן מדברים עליו בחדשות, אך מזווית קצת אחרת.

סיורים בשומרון לאנשי תקשורת ופוליטיקאים הם כבר עניין ידוע. במהלך השנתיים האחרונות הגיעו לשומרון מובילי דעה רבים שזכו לקבל סיור של יום שלם במהלכו סיירו ביקבים המובילים, בתציות ביישובים ולמפגש עם התושבים. בין המסיירים ניתן למנות את אברי גלעד, יונית לוי, רזי ברקאי ומערכת החדשות של גל"צ, יאיר לפיד עירית לינור ועוד ועוד.

בוועד מתיישבי השומרון הסבירו שהחשיבות של הסיורים הללו היא גדולה משום שרבים מאזרחי המדינה מכירים את אזור יהודה ושומרון רק דרך התקשורת.

בסיור הנוכחי, אשר יועד לאנשים "פשוטים", ביקרו המטיילים בין השאר במרפסת בפדואל משם השקיפו על ביתם ברמת אביב ומאוחר יותר ביקרו בחוות אלומות ביישוב איתמר.

יו"ר ועד המתיישבים, בני קצובר, הדגיש כי הועד מתכנן להמשיך גם בשבועות ובחודשי הקיץ הקרובים, להביא קבוצות נוספות ע"י פעילים מקומיים בערי השרון והמרכז ואף יסבסד חלק מהטיול. 

לדבריו, "אנו רואים בכל סיור שמתקיים עד כמה המחיצות נופלות כשאנשים רואים בעיניים על מה מדברים כל היום בחדשות. המפגש עצמו  והמידע שהם חוזרים איתו בוודאי נותן זווית שונה לחלוטין מזו שהם רגילים לשמוע ולראות".

אלדר שפייזר, שהגיע לראשונה לשומרון במסגרת הסיור אמר: "יש פה גרעין תורני אצלנו בצפון ת"א שארגן סיור של תושבים מצפון ת"א, שיבואו ויכירו את האזור פה, את כל הישובים רק ששומעים בעיתונות. באנו לבקר ואנו מאד נהנים. פשוט איזור יפהפה. צריך להביא את כולם, את כל מדינת ישראל, ככה לעשות ואז יהיה קונצנזוס לאומי לגבי האזורים האלו".