רס"ן אלירז פרץ הי"ד
רס"ן אלירז פרץ הי"ד

המדינה צפויה להודיע הבוקר (ראשון) לבג"ץ, כי תחל בהליך הריסה מהיר של כל המאחזים שנבנו על קרקע פלסטינית ביו"ש, זאת בתשובה לכמה עתירות שהוגשו לבג"ץ נגד בנייה במספר מאחזים ביהודה ושומרון.

אולם למרות זאת תודיע המדינה, כי בהתאם להתחייבותו של ראש הממשלה נתניהו ביתו בעלי של רס"ן אלירז פרץ, שנהרג ברצועת עזה בשנה שעברה, לא ייהרס, וזאת מטעמים הומאניטריים.

בהודעת המדינה תתבצע חלוקה בין מאחזים הבנוים על קרקע פלסטינית פרטית לבין מאחזים אשר בנוים על אדמות מדינה. בכל הנוגע לקבוצה הראשונה תחל פעילות אכיפה נמרצת, בהידברות או בהסכמה, ואלו יהרסו בתוך שנה, ואילו בנוגע למאחזים הבנוים על אדמות מדינה יפעל שר הביטחון להכשרתם בתנאי שלא תבוצע בהם בניה בלתי חוקית חדשה.

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, אומר בתגובה להודעת משרד הביטחון לבג"ץ בנושא הכשרה והריסה של הבניה הבלתי חוקית, כי "נוכח שבירת הכלים המוחלטת מצד הפלשתינים, הופכות כל ההגבלות והגזירות שהוטלו על ההתיישבות ביש"ע בשנים האחרונות למיותרות ובלתי רלוונטיות. צו השעה הוא מהלך גדול של אישור תכניות בניה והכשרת היישובים והמאחזים שטרם זכו לכך".

לדבריו, "שמחתי לשמוע בימים האחרונים ששרים בממשלה תומכים בהחלת הריבונות על יהודה ושומרון - כשהפלשתינים מתאחדים בשנאתם נגד ישראל, עלינו להציג אחדות משלנו של בניה, של עשייה ציונית בשטח, ולא חלילה יצירת פירוד ע"י פינויים ועקירות״.