נוהל חדש. הרב הראשי יונה מצגר
נוהל חדש. הרב הראשי יונה מצגרפלאש 90

במכון עיתים ובתנועת נאמני תורה ועבודה מברכים על החלטת הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, להעביר את הסמכות בטיפול נישואי בעלי מוגבלויות לידי הרבנות הראשית.

במכון עתים מציינים, כי "נכונותה של הרבנות הראשית לפעול לשיפור השירות לבעלי מוגבלויות הינו צעד חשוב המהווה הכרה במציאות המשתנה ובצורך להתאים ולהנגיש את שירותי הדת לחברה הישראלית. אנו מקווים שצעד זה יהווה תחילתו של שינוי ביחסה של הרבנות הראשית לכל הנזקקים לשרותיה".

בתנועת נאמני תורה ועבודה אומרים, כי "דווקא על רקע פרשת השבוע העוסקת בבעלי מומים אנו מברכים את החלטת הרבנות הראשית. אנו מקווים ששינוי זה יהווה את תחילתה של בניית מערכת נישואין ראויה והולמת להקמת בית בישראל, ויוביל לתחילת שיפור מעמדה של הרבנות".

"אנו מברכים את הרבנות על השינוי התפיסתי, ומקווים כי מחלחלחת ההבנה  כי במידה והרבנות לא תהיה קשובה לצרכיו של הציבור הרחב, ציבור זה יצור לעצמו אלטרנטיבות אחרות. אנו מצפים כי קו זה לא יעצר בנושא הנישאין והווה קו מנחה בכל שירותי הדת שבאחריות הרבנות", הוסיפו בתנועה.

בהודעה שפרסמה היום לשכת הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, כותב ראש הלשכה, הרב חיים המדינגר, כי מעתה ואילך "כל רושם נישואין שסבור שאין לו יכולת מעשית או הלכתית לטפל ברישום נישואין של בני זוג המוגבלים מבחינה מוטורית או שכלית, יפנה אותם ללשכת הרב הראשי לישראל, על מנת שבני הזוג יופנו לרושם נישואין אשר בידו היכולת לטפל בעניין זה".