רון נחמן
רון נחמן

מנהיגי יו"ש שלחו מכתב חריף למזכ"ל האו"ם באן קי מון, מכתב ובו מופרכות אחת לאחת כל הטענות נגד מדינת ישראל והצגתה כאומה כובשת.

ראש עיריית אריאל רון נחמן מכותבי המכתב החריף למזכ"ל האום באן קי מון, מקווה שגם חלק מהפוליטיקאים הישראלים יקראו את המכתב וישכילו, "אני רוצה להעביר את המסר לא רק למזכ"ל האו"ם אלא לכל האו"מניקים שיושבים פה במדינת ישראל החל משרי ממשלה חברי כנסת ושרים לשעבר שישבו בממשלה".

רון נחמן קובע כי הטענות שישראל היא מדינה כובשת הם השקר הגדול ביותר שהופץ אי פעם.  "אנחנו לא כובשים כי על פי המשפט הבינלאומי שטחי יהודה ושומרון הם אינם מדינה. איך אפשר לטעון  שישראל היא מדינה כובשת, ישנו משפט בינלאומי והמשפט הבינלאומי מעולם לא הגדיר את שטחי יהודה ושומרון כמדינה ולכן כל החוקים הבינלאומיים שמתייחסים לכיבוש כמו נניח בין גרמניה לצרפת אינם חלים פה".

ראש עיריית אריאל תמה מדוע האו"ם מעולם לא כינה את מצרים וירדן אומות כובשות, "התקשורת והפוליטיקה אימצו את המנטרה של האומות המאוחדות שחוזרים עליה מיליון פעם, שישראל כאילו נמצאת בשטחים כבושים. כדי להמחיש את האבסורד אתן דוגמא, מאז שנת 49 כשירדן סיפחה את יהודה ושומרון וקראה לזה The West Bank of Jordan , לא שמענו אף עיתונאי בעולם ואף אחד מאלה שיושבים באו"ם שיקרא לזה The occupied  West-- ---Bank by Jordan. אותו דבר לגבי עזה, כשהמצרים ישבו שם מ- 48 ועד-67 לא קראו לזה occupied gaza by Egypt   . ופתאום כשישראל נכנסה לשם קראו לזה  occupation, מה קרה מדוע הם נזכרו בזה פתאום. ישראל היא לא מדינה כובשת שכבשה מדינה נכבשת. השטחים האלה לא היו מוסדרים ואת האמת הפשוטה הזאת מחביאים, ומספרים לנו שאנחנו מדינה כובשת".

רון נחמן חושש שההכרזה על הקמת מדינה פלשתינית באו"ם תהפוך את ישראל לא רק למדינה כובשת אלא גם למדינה פולשת. " אז עכשיו הם רוצים בספטמבר לעשות דבר אחר, שלא רק שאנחנו מדינה כובשת אלא עכשיו נהיה גם מדינה פולשת. למה, כי נכנסנו לישות שהיא מדינתית. עד היום הרי לא הוקמה מדינה פלשתינית, מדוע אגב הם לא הקימו אותה עד שנת 67, היה להם הרי גם את ירושלים, את עזה, את יהודה ושומרון, את העיר העתיקה, הם לא היו צריכים לחלק את ירושלים היא הייתה מחולקת, למה הם לא הקימו אז מדינה, איפה היה אז ה- occupation. אז עכשיו הפלשתינים אומרים שהם רוצים להקים מדינה, ברגע שהם יקימו מדינה אז מייד הם יאשימו את תושבי יהודה ושומרון שהם פולשים למדינה שהוקמה ולא חשוב שהיא נולדה היום ואנחנו נולדנו אתמול.

הוא מאשים את הפוליטיקאים הישראלים שמפיצים את המשנה הקלוקלת בעולם. "הדברים הפשוטים האלה צריכים להיות מובנים לכל העולם כולל אדון באן קי מון, אבל קודם כל בראש ובראשונה לפוליטיקאים הישראלים שלנו. הפוליטיקאים הישראלים הם שיוצרים את כל התודעה הבינלאומית הזאת לגבי אחריותה של ישראל, וזו השגיאה הכי גדולה שלנו. אחרי אלפיים שנה שיש לנו בית לאומי יהודי, מה שאף אחד מהפוליטיקאים האלה לא היה עושה לגבי הבית הפרטי שלו הוא עושה לגבי הבית הלאומי שלו. את השקר הזה ואת הכזב הזה צריך ללכת ולהפיץ. פרופ' יהודה בלום אמר את זה באו"ם, ואני יכול לצטט לך גם את פרופ' יורם דימשטיין שהיה מורה שלי למשפט בינלאומי באונ' תל אביב, שגם הוא אמר אותו דבר, וישנה אסכולה שלמה בעניין. תשאל את אלן דרשוביץ, ותשאל את כל האנשים הרציניים שלא משתמשים בלשון של הרחוב הפוליטי ובלשון של הרחוב העיתונאי, אלא בלשון המשפטית , אין פה שום Occupied Territories".

לדבריו הכובשים האמיתיים שהשתלטו על חייהם של הפלשתינים הם מנהיגיהם המושחתים שבזזו אותם לכל אורך השנים. "היחידים שנמצאים היום תחת occupation זה האוכלוסייה הערבית שקוראים לה פלשתינית שמעולם לא הוגדרה כפלשתינית. האוכלוסייה הזאת נתונה לישות שלכאורה היא נכבשת והיא הרשות הפלשתינית,  אבל תגיד לי בבקשה איזו רשות נכבשת היא זאת, יש להם נשיא אבו מאזן, יש להם ראש ממשלה פייאד, יש להם מינהל מקומי עם כל ראשי הערים שלהם, יש להם פרלמנט והם עושים חוקים להחרים את ההתנחלויות, זו ישות עצמאית לחלוטין, איזה כיבוש יש לה. על מה הם מדברים, היא כובשת את התושבים שלה, זה הכיבוש היחידי. שישאלו את אותם מנהיגים פלשתינים איך הם נהיו מולטי מיליונרים, אני זוכר אותם שהם הגיעו מביירות. אני זוכר את היום, שאותם מנהיגים פלשתינים הגיעו אחרי הסכם אוסלו לארץ, תפרנים אנשים עניים שלא היה להם מה לאכול השתלטו על הכול פה. אני רואה היום את נביל שעת ואת סעיב עריקאת עם החליפות וההצגה שהם עושים, מאיפה יש להם את הכסף מאיפה כל הדברים האלה עם השחיתות שלהם".

ראש עיריית אריאל מקווה שהאמת תצא לאור. "פעם ארחתי כאן את הסטודנטים מביר זית יוניברסיטי. אמרתי להם מה אתם באים אלינו עם טענות, תבואו לאחים שלכם. הם אמרו לי שהם לא יכולים לדבר כי אין להם שום זכויות. את הדברים האלה צריך להסביר לבאן קי מון, ובאמצעותו לכל היהודים שגרים באמריקה וגרים פה, שקודם כל יבינו איפה הם נמצאים, זו המגמה של המכתב. האמת צריכה להיות מוצאת לאור. והאמת היא שהמדינה היא המדינה הכי פחות כובשת. היא לא כובשת היא נמצאת כאן בזכות, זו זכותנו על הארץ הזאת, ואת הדבר הזה צריך להסביר. אתה לא יכול להיות בעלים ובאותו זמן כובש".

רון נחמן שולח את מזכ"ל האו"ם באן קי מון לפתוח קצת ספרי היסטוריה לפני שהוא מכנס את העצרת הכללית להצבעה על הקמת מדינה פלשתינית, וקורא לצרפת ואנגליה שלא להטיף לנו מוסר. "אני דורש ממזכ"ל האו"ם שקודם כל יפתח את העיניים, שילך לספרי ההיסטוריה שילמד חוק בינלאומי, ואחר כך יבוא בטענות למדינת ישראל. הבעיה היא לא דווקא באן קי מון, אלא זו הבעיה של הפוליטיקה האירופאית והמדינות האחרות. אני מעריך שבאופן אוטומטי בעצרת האו"ם ירימו ידיים כל אלה שהם נגד ישראל, כל העולם האיסלמי וכולם. אבל אני שואל את סרקוזי מצרפת מאיפה באת? מי אתה? אתה תגיד לישראל כובשים? אתה משווה את פריז ממלחמת העולם השנייה לירושלים? אתה לא מתבייש מר סרקוזי? ואני רוצה לשאול את ראש הממשלה הבריטי אתה רוצה לספר  לי על הכיבוש מה שהיה כאן בזמן המנדט והיום יש לדעתך כאן, על מה אתה מדבר? אתה ולונדון באת וכבשת את מדינת ישראל פה, אתה ראית את  האימפריה הבריטית שולטת פה, מה היה לכם לעשות מחוץ לאנגליה מחוץ לאי הבריטי? אנחנו כאן במולדת שלנו אנחנו לא באנו לכבוש את לונדון. אתה באת לכבוש את ירושלים. הגנרל אלנבי לא היה איזה מוסלמי הוא היה אנגלי עד כמה שאני זוכר".

"אלה דברים שכל כך פשוט להסביר להם ולהגיד לאדון סרקוזי: אתה רוצה לבוא ולהשוות אותנו אחרי שהנאצים ישבו לך בפריז, אתה מדבר על דברים כאלה? איך אתה בכלל מעיז. צריך להגיד לאנשים האלה פעם אחת ולתמיד את האמת בפרצוף. הצרה היא שמדברים פוליטיקלי קורקט. את הדברים האלה אני אומר לקונסול האמריקאי ולכל הפוליטיקאים כמו שאני אומר לך, אל תטיפו לנו מוסר. עכשיו כשחיסלו את בן לאדן אם צה"ל היה עושה דבר כזה היום להניה או מישהו אחר היו מקימים ועדת חקירה. לכן המגמה שלנו שאנחנו צריכים להיות פעילים לא סבילים שיבואו ויתווכחו איתי יוסי ביילין וחבריו שיתווכחו איתי".