התעלמות מוזרה. ראש המוסד לשעבר
התעלמות מוזרה. ראש המוסד לשעברפלאש 90

התקשורת הישראלית מתמקדת בדבריו של ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, אודות הגרעין האיראני והגדרתו את האפשרות לתקיפה צבאית שם כמעשה טיפשי, אולם משום מה דבריו על עסקת אלחנן טננבאום, דברים שיש בהם השלכות לעסקה צפויה לשחרור שליט, אינם זוכים לסיקור נרחב.



ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם ציון סוו'יירי, ששכל את בנו, בתו וחתנו בפיגוע ירי שבוצע בשליחותו של מרואן ברגותי, על הדברים המחזקים את עמדתו זה מכבר אודות מחיר הדמים הכרוך בשחרור מחבלים.



כזכור, דגן אמר שבדיקה שביצע העלתה שישראל שילמה בחייהם של 231 מאזרחיה עבור שחרורו של טננבאום. סוו'יירי, המשמש גם כאחד מדובריו של ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור', אומר שהדברים הפתיעו אותו בהיקפם שכן לארגון היה ידוע על מאה ועשרים עד מאה ושלושים נרצחים בעקבות שחרור טננבאום, "הנתון שמסר דגן מפתיע למרות שידענו שאותם אנשים ישוחררו יצאו לחזור אל הטרור".



להערכתו של סוו'יירי דבריו אלה של דגן הגיעו לשולחנו של ראש הממשלה נתניהו והם תואמים את עמדותיו מהעבר. הוא מספר על שיחותיהם של אנשי 'אלמגור' עם נתניהו ובהן הביע את עמדתו זו. עם זאת הוא מציין שהיו מהשרים שלא האמינו לנתונים שהוצגו בפניהם, וכעת, עם דבריו של דגן, התקבל אישור לדברים ואף החרפה שלהם, שכן כאמור בשיחותיהם עם הגורמים המדיניים דיברו על 120 או 130 נרצחים.



ובאשר לתקשורת שכאמור מעדיפה להתעלם מפרק זה בדבריו של דגן אומר סוו'יירי כי הסיבה המרכזית לכך היא היות התקשורת מוטה בעד שחרורו של גלעד שליט, ועל כן היא מעדיפה להצניע את הדברים. "לא נעים להם לומר שהחבר'ה האלה מאלמגור צדקו...", וכעת קשה להם עם דבריו של דגן כאוטוריטה ביטחונית בכירה.



סוו'יירי מציין כי הוא עצמו היה מעריך שבערב יום הזיכרון היה ראוי שדווקא דבריו אלה של דגן יתפסו את הכותרות הראשיות, ולכן "ההתעלמות מוזרה", כלשונו