יובל דיסקין היום
יובל דיסקין היוםסיוון פרג'

ראש השב"כ היוצא יובל דיסקין הופיע הערב (רבייע) בפני חברי המועדון העסקי-אקדמי של אוניברסיטת תל אביב. 

"למחליפי יורם כהן אני אומר - אין 100 ימים של חסד, אין אפילו 100 דקות של חסד", אמר דיסקין. "בחלק מרכזי מהזמן יש לנו יותר מודיעין ומידע מיכולת לסכל".

"אנו עוסקים כעת ב-15 במאי, בהתארגנויות של אנשים לצאת לתהלוכות שיבה או לקריאות לצאת לאינתיפאדה", אמר דיסקין. "אתה רואה מאות אלפי אנשים עושים לייקים לזה, אבל אין לנו אלגורתים שמראה כמה יצעדו בסוף, זה אתגר לא קטן".

בנוגע להסכם פת"ח-חמאס אמר "אני סבור שהיכולת לקיים פיוס אמיתי בין הפתח לחמאס כמעט שואפת לאפס. אפשר לייצר דימוי של, טקסי חתימה בקהיר, זו לא המציאות בשטח. דם לא הופך מים לא רק בינינו לבינם, גם בין חמאס לפתח. את הפיוס נבחן על ציר הזמן", אמר דיסקין.

על חיסולו של מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן אמר דיסקין כי "כשרואים ארכי מחבל כזה מסיים זה גורם הרבה קורת רוח". לדבריו, "מה שארה"ב יכולה לאפשר לעצמה לעשות, מדינת ישראל לא יכולה לאפשר לעצמה לעשות. בעל המאה הוא בעל הדעה. האמריקאים יכולים להשפיע על בית הדין הבינלאומי, על הרבה מאוד דברים אחרים, ומדינת ישראל מתקשה מאוד בדברים האלה. חוץ מהתחושה של סיפוק שהם הצליחו לסגור את החשבון של ארה"ב ושל העולם. כמי שמצוי בתחום הזה הרבה שנים, אני מציע לאמריקאים לא לנוח על זרי הדפנה. בן לאדן זה אולי סימבול, המורשת שלו קיימת".





על הכוונה להכריז על מדינה פלסטינית מצד הרש"פ אמר, "אני מאוד מודאג ממה שקורה בספטמבר. ספטמבר הוא תמיד חודש מחורבן במזרח התיכון. אני לא בטוח שדברים יקרו בראשון באוקטובר. אני מניח שזה יתחיל להניע תהליכים שיכולים גם להידרדר אם לא תהיה פה התפתחות".

הוא המשיך, "טרור יהודי גרוע מטרור פלסטיני. זה אדם שיש לו ממשלה וצבא, והולך ורוצח או פוגע בערבים או פלסטינים. בעיני זה דבר מאוד חמור".