רכבת ישראל. הגרמנים פרשו.
רכבת ישראל. הגרמנים פרשו.ארכיון

חברת הרכבות הממשלתית של גרמניה, "דויטשה באן", פורשת מפרויקט קו הרכבת תל  אביב- ירושלים, בעקבות לחצים של ארגוני שמאל ביניהם קואליציית נשים לשלום, שהוציאו דו"ח מיוחד שקובע שמסילות הברזל חוצות את הקו הירוק באזור לטרון ובאזור בית סוריק ופוגעות באדמות של פלשתינים בשלושה כפרים באזור. שר התחבורה של גרמניה אמר השבוע כי הפרויקט הוא בעייתי מבחינה פוליטית וגורם להפרת המשפט הבינלאומי.

נח פלוג,  יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה בארץ מיצר על ההחלטה, "אני אישית הובלתי לאושוויץ ברכבת של החברה. יום יום החל מאוגוסט 44 יצאו רכבות. כך חוסל גטו לודז', ויום יום לקחו מאות אנשים ברכבת מיוחדת מלודז' לאוושוויץ. הדויטשה באן היא החברה שהובילה יהודים מכל אירופה למחנות ההשמדה".

יו"ר מרכז הארגונים טוען כי החברה ניסתה להתנער בכל השנים מאחריות לשואת יהודי אירופה. "במהלך השנים הוגשו כל מיני תביעות נגדם. הם טענו כל השנים שזו לא אותה חברה, שיש שם הנהלה חדשה וחברים חדשים ושהם לא אחראים על מה שהיה לפני 70. לאחרונה הם קצת הכירו באחריות ואף תרמו 5 מליון יורו לחברה שמסייעת לניצולי ונפגעי השואה".

נח פלוג מתקשה להבין את ההחלטה המוזרה של חברת הרכבות הגרמנית, "הם רוצים להיות יותר אפיפיורים מהאפיפיור זה קצת משונה. בסך הכול היחס של גרמניה לישראל הוא חיובי. זו אחת המדינות הידידותיות ביותר של ישראל. אבל מצד שני יש בגרמניה חברות פרטיות שסוחרות עם איראן של אחמדיניג'אד. זו מדינה דמוקרטית שיש בה לצערי גם  חברות מסחריות פרו ערביות".