יואל שליט מתפרץ לעצרת בהר הרצל
יואל שליט מתפרץ לעצרת בהר הרצלפלאש90

בעקבות החיבוק התקשורתי אותו קיבלה מחאתם של יואל שליט וחברתו במהלך טקס הדלקת המשואות שוחחנו ביומן ערוץ 7 עם מי שרק התלבט אם לפעול בדרך זו ומצא עצמו בחקירת שב"כ ואף מעבר לכך – נתן אנגלסמן, פעיל מרכזי בליכוד, חבר לשכת הליכוד וממייסדי המטה הלאומי בליכוד.

אנגלסמן מספר על אותו מעמד בו כובדה אימו בהדלקת משואה כניצולת שואה. היה זה בשנת 2005, חודשים ספורים טרם העקירה מגוש קטיף וצפון השומרון, ונתן אנגלסמן ואחיו הצטרפו אליה לטקס.

טרם הטקס הרהר אנגלסמן באפשרות לבצע מחאה במהלך האירוע בו השתתף ראש הממשלה דאז אריאל שרון. הוא שקל לקרוא קריאות מחאה או להניף שלט במהלך שנשמע מזכיר מאוד את מחאתו של יואל שליט, אולם טרם האירוע נועץ במספר חברים ואנשי תקשורת בכדי לבחון את התגובות הצפויות למהלך. אנגלסמן מעריך מי מאותם אנשי תקשורת הדליף את המידע לאנשי השב"כ, אך כעת הוא מעדיף שלא לפרסם את שמו.

בתום ההתייעצות החליט אנגלסמן לוותר על רעיון המחאה משום כבוד האירוע, "אבל ברגע שהגעתי ל'יד ושם' נבדקתי בצורה מחמירה, ומעבר לכך זכיתי לאבטחה צמודה של איש משטרה במדים ואיש משטרה לבוש אזרחי", אומר אנגלסמן ומספר שאם לא די בכך ביממה האחרונה נודע לו דבר מה מדהים נוסף. בעקבות איזכור האירוע בכתבה שפרסם העיתונאי קלמן ליבסקינד ב'מעריב' של ערב השבת האחרונה שוחח עם אחיו על האירוע ולתדהמתו שמע מאחיו על חשש שליווה אותו במהלך האירוע כולו שכן הוא, כמו נוכחים אחרים באירוע, הבחינו בצלפים הממוקמים לאבטחת האירוע בנקודות תצפית שולטות כשהם מכוונים את נשקם לעברו. לדבריו אחיו סיפר על הפחד הגדול שליווה אותו באותו אירוע בשל אותם צלפים המכוונים נשקם לעברם במהלך הטקס כולו.

האירוע לא הסתיים בכך. יומיים לאחר האירוע ב'יד ושם' זומן אנגלסמן לחקירת שב"כ במשרדי הארגון בכפר סבא. לאחר שנועץ ב'זנגי', יו"ר עמותת 'חננו' הוברר לו שאכן המקום הוא מטה השב"כ, הוא הגיע למקום לתחקיר בו התבקש להבהיר מה היו מטרותיו ומה עשה בטקס. אנגלסמן הבהיר להם את הדברים, אך משהתארכה חקירתו הודיע להם שהוא רואה בחקירה חקירה פוליטית ומכאן ואילך הוא מסרב להשיב בעצתו של היועץ המשפטי שלו.

לשאלה אם כשהוא רואה את החיבוק לו זוכה יואל שליט מהתקשורת ומאישי ציבור הוא מעט מקנא, משיב אנגלסמן: "ברור שהתקשורת מצדדת בצד מסוים. הגירוש נעשה בצורה לא אנושית והתקשורת הייתה בצד מסויים. כשזה יואל שליט התקשורת דואגת למנף את המחאה".