אורי אריאל
אורי אריאלפלאש 90

ח"כ אורי אריאל לא מתרגש מהשיפור באכיפה על הווקף, עליו מבשר חלקו הגלוי של דו"ח המבקר בנושא הר הבית, ודורש את חשיפת הדו"ח המלא.

ח"כ אריאל מסביר, כי "הדו"ח הגלוי הוא 2 עמודים, מתוך למעלה מ-30 עמודים בדו"ח המקורי. ועדת המשנה לביטחון ויחסי חוץ של ועדת הביקורת, החליטה על חיסיון של רוב הדברים, ובתוכם הדברים היותר חשובים".

לדבריו, "הדו"ח המלא מעיד על כישלון קולוסאלי של הרשויות האחראיות על אכיפת החוק בהר הבית: היועץ המשפט לממשלה, משטרת ישראל, רשות העתיקות ועיריית ירושלים. המחדלים חמורים פי כמה, לאור העובדה שהם מתרחשים במקום הקדוש ביותר לעם ישראל, וקדוש גם לדתות אחרות".

אריאל מציין, כי "כיו"ר שדולת ירושלים בכנסת, אני עוקב מקרוב אחר הדברים מזה שנים. בשנה שעברה הוצגה לוועדת הביקורת טיוטה ודו"ח עם ביקורת קשה, אולם התיקונים שיושמו בפועל קטנים מאוד. רק חשיפה כמעט מלאה של הדו"ח לביקורת ציבורית תאפשר לציבור לאמוד הן את גודל המחדלים בהר הבית, והן את הרמה הגבוהה והרצינות שבדו"ח המבקר המלא".

ח"כ אריאל קובע, כי "זכות הציבור לדעת את כל הנעשה במקום הקדוש ביותר, והטיעונים לחיסוי הדו"ח אינם מספקים כדי להתגבר על זכות זו, ברוב חלקיו. לאחר שקראתי את הדו"ח המלא ואת פרוטוקול הדיון שבו הוחלט על החיסיון, הסקתי כי יש לשנות את ההחלטה ולחשוף חלק רחב בהרבה מהדו"ח".

אריאל מספר, כי "פניתי ליו"ר ועדת הביקורת, ח"כ יואל חסון, בבקשה לקיים דיון דחוף במליאת הוועדה בעניין, בציפייה לקבלת הסברים מפורטים בעניין".