תוקף. קצובר
תוקף. קצוברפלאש 90

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, מזהיר כי נאומו של ראש הממשלה מסמן את המשך הגלישה במדרון שסופו גרוש נוסף של יהודים, "הייתה לו הופעה שהביאה להתפעלות וכבוד גדול. אבל הכבוד הזה ניתן לו בזכות העובדה שהוא כביכול ייצג את הערכים היהודים האוטנטיים. אבל בפועל הוא מילא את הדלי ושפך אותו".

"הוא ממשיך במדרון החלקלק של שתי מדינות לשני עמים מנאום בר אילן, את  גושי ההתיישבות מהנאום בכנסת, את ההקפאה ועכשיו הוא כבר גולש לפרקטיקה של הגושים. כל ילד הרי יודע שהשארת הגושים זה אומר מסירת למעלה מ-90 אחוז מהשטח וסימון עקירתם של למעלה ממאה אלף יהודים".

קצובר טוען שנתניהו הולך בעצם בדרכיהם של שרון ואולמרט, "הוא כל פעם מוכר עוד טיפה ועוד טיפה וככה מפורר את הכול. הוא יודע שהוא משקר ושמחוץ לקווים של הגושים יהיו הרבה יותר יישובים. הוא דיבר אתמול על שינוי דמוגראפי דרמטי ליד אזור תל אביב וירושלים, זה בדיוק הגושים הקלאסיים של שרון ואולמרט ושל כל אלה שרצו למכור את יהודה ושומרון".

הוא משוכנע שבנאום הבא נשמע הבהרה למשפט הסתום שנאמר אתמול, לפיו חלק מההתנחלויות יישארו מחוץ לגבולות ישראל, "זאת אמירה חדשה וכנראה שבפעם הבאה נשמע ממנו עוד הבהרה שתלך לכיוון של נסיגה. בנתיים הוא השאיר את זה פתוח לשלוש אפשרויות. אפשרות אחת שיהיה גרוש נוסף, אפשרות שנייה שאותם התנחלויות יהיו תחת שלטון פלשתיני, אפשרות שלישית שהם יהיו סוג של אוטונומיה כמו שהיה בזמנו כשהר הצופים היה בשליטה ירדנית והיתה שם מובלעת של ישראל".

יו"ר ועד מתיישבי השומרון קובע שראש ממשלה שסוחר באדמות מדינתו לא יכול לדבר על נחלת אבות, "למרות שאני חושש ממנו, אני שמח שהוא לא הזכיר את גורלם של היישובים. אבל לצערי הוא כל הזמן ממשיך לפורר את החומה, הוא לא יכול להצהיר שזו נחלת אבות כשהוא בעצם ממשיך לסחור בה. יש פה נזק תודעתי גם אם כרגע נאומו אינו מעשי. הוא בעצם העביר מסר שמה שהקמנו לא בהכרח שישרוד, כאילו אין ברירה ומוכרחים ללכת לקראת הפלשתינים".