ברינקס
ברינקספלאש 90

הרשות הפלשתינית פירסמה חוק המבהיר מי הזכאים למשכורות מטעמה. עיון בו מגלה כי גם מחבלים כלואים שדם על ידיהם כלולים ברשימת משתכרי הרשות הפלשתינית.

את התקציב למשכורות מקבלת הרש"פ מהמדינות התומכות, כלומר גם ארצות האיחוד האירופי והמערב. כך מדווח בהרחבה ארגון 'מבט' לתקשורת הפלשתינית המציג נתונים העולים ממספר פרסומים עיתונאיים ברשות הפלשתינית.

החקיקה הפלשתינית, שהתפרסמה ברשומות הרש"פ לפני כחודש, מעניקה לכל הפלסטינים ולערבים אזרחי ישראל הכלואים בבתי כלא ישראליים בשל מעורבות בפיגועי טרור, משכורת מתקציב הרשות הפלסטינית.

איתמר מרכוס ונאן ז'אק זילברדיק, ראשי ארגון 'מבט' המפרסמים את הדו"ח אודות התשלומים מציינים כי המילה הערבית שהרש"פ משתמשת בה לתיאור התשלומים היא 'ראתבּ', שממשמעותה 'משכורת'. משמעות הדברים בפועל היא שהרשות הפלשתינית בראשותם של מחמוד עבאס וסלאם פיאד, הצמד שמתעקשים לספר שאינם תומכים בטרור, משכורת אוטומטית לחשבונו של כל מחבל הכלוא בידי ישראל.

יצוין כי על פי הגדרת החוק הפלשתיני גנבי מכוניות ושאר פושעים ליליים היושבים בכלא הישראלי לא יזכו לקצבה. כדי לזכות בקצבה ומשכורת "צריך" להיות מחבל...

כמו כן מדווחים מרכוס וז'אק זילברדיק על מידרג פלשתיני למשכורות המחבלים: מחבל היושב בכלא למעלה מעשרים שנה יקבל משכורת גבוהה יותר אחרים, ומחבל מערביי ישראל יקבל גם הוא שכר גבוה יותר ממחבל יוצא יו"ש.

"יותר מ-6000 אסירים פלסטינים נמצאים כעת בבתי כלא ישראליים בגין סיוע או השתתפות בפעולות טרור. ביניהם נמצאים עבדאללה ברגותי, המרצה 67 מאסרי עולם; חסן סלאמה, המרצה 38 מאסרי עולם, וג'מאל אבו אל-היג'א, המרצה 9 מאסרי עולם. כל הנ"ל מרצים עונשים באשמת תכנון פיגועי התאבדות. שלושת המחבלים האלה כונו לאחרונה 'גיבורים' בעיתון הרשמי של הרשות הפלסטינית לפי החוק שלושתם יקבלו משכורת", אומרים ב'מבט'.

באשר למקור הכספים מציינים אנשי 'מבט' כי הכסף הזמין בקופת הרש"פ, כסף שסביר להניח שהוא המקור למשכורות הללו מגיע מהמדינות התורמות לרש"פ - ארה"ב, האיחוד האירופי, צרפת, בריטניה, אירלנד, נורבגיה, יפן, הודו והבנק העולמי, שעל פי דו"ח הרש"פ הן שהעבירו כספים עבור התקציב הכללי של הרש"פ ב-2010 ו-2011. "מימון ישיר כגון זה עשוי להיות חלק מ"המקורות הכספיים הזמינים" לתשלום משכורות למחבלים, או שהוא עשוי לשחרר כספים מסעיפים אחרים בתקציב הרש"פ לצורך תשלום משכורות אלה".