
כשל מבני חמור בכן הנסע של המטוס הוא שגרם לנחיתת החירום של מטוס הבואינג 777 של אל על בתחילת השבוע בנתב"ג, כך עולה מבדיקה ראשונית של חוקר תאונות אוויריות הראשי במשרד התחבורה, עורך הדין יצחק רז.
בלילה שבין יום ראשון ושני השבוע, בסביבות השעה 2:21 הוכרזה בנתב"ג כוננות חרום 2, עקב אינדיקציה לתקלה בכן הנשא הראשי השמאלי של מטוס אל-על 026 לניו-יורק מדגם 777 לניו-ארק.
מיד עם קבלת ההודעה על התקלה בטיסת אל-על, שעליה 262 נוסעים, מתוכם 3 ילדים ו-17 אנשי צוות, התכנסה בנתב"ג הנהלת השדה ומנכ"ל רשות שדות התעופה.
לאחר הערכת המצב הובהלו לנתב"ג, על פי נהלי החרום, כוחות משטרה שמנו למעלה מ-350 שוטרים, כ – 80 אמבולנסים, תגבור של כ – 40 מכוניות כיבוי וכוחות נוספים ומאות מעובדי נתב"ג מתוכם כ80 - עובדים שהוצבו כאלונקאים.
מנכ"ל רש"ת ומנהל נתב"ג אפשרו למטוס לשוב ולנחות עם אור ראשון על מנת להיטיב ולטפל באירוע באור יום, במקביל התקבלו דווחים ממטוסי חיל האוויר שליוו את מטוס אל –על במטרה להתקרב עד כמה שאפשר למטוס ולבדוק מקרוב את התקלה.
בסביבות השעה 5:20 נחת המטוס בבטחה, בנחיתה רגילה ומיד לאחר מכן, קיים, כאמור, מנכ"ל רשת תחקיר ראשוני בהשתתפות כל הגורמים הרשותיים והגורמים מחוץ לרשות לגבי התפקוד והעמידה בנהלים.
