
תושבי בני עטרות הסמוכה לנמל התעופה בן גוריון מחדשים את המאבק נגד רשות שדות התעופה, לאחר שהרשות סיימה לאחרונה את השלב הראשון בשדרוג המסלולים בנמל התעופה בן גוריון והמטוסים חזרו להמריא מעל המושב בני עטרות.
חבר המושב בועז סנדלר מספר על המאבק המשפטי ארוך השנים, "עוד בשנות השבעים הגשנו צווי מניעה ובית המשפט קבע שאסור להמריא ולנחות מעל בני עטרות אלא בשעת חרום. לאחר שנים של דיונים הוחלט שהרשות תשלם כסף כדי לאטום את הבתים שלנו".
סנדלר מציין כי למרות ההסכמה של הרשות לאטום את הבתים בבני עטרות נגד הרעש, הפרויקט מתנהל בעצלתיים. "במסגרת פרוייקט האיטום, רשות שדות התעופה אמורה להחליף את כל החלונות שלנו לזיגוג כפול, כל חלון בן ארבעה עד חמישה מילימטר. צריך להרכיב לנו תקרות בטון, עם שתי שכבות גבס וצמר סלעים ולהרכיב מזגנים בכל החדרים. הבעיה שהם שלחו אלינו חברת הנדסה שמיגנה בזמנו את הבתים המשותפים בבית דגן, אבל הם לא מיומנים באיטום בתים פרטיים והתכנית שלהם גרועה מאוד".
הוא דוחה את הטענה שהתושבים ידעו על קיומו של נמל התעופה עם ייסודו של היישוב. "תראה מה קורה בחו"ל, שם יש הקפדה על שעות טיסה ועל איזה מטוסים ימריאו בלילה. אני רוצה להזכיר שבני עטרות קמה ב 48- על יישוב טמפלרי. מסלול ההמראה מעל בני עטרות הוקם רק בסוף שנות השבעים. הסבל שלנו הוא פשוט בל יתואר, כשהמטוסים ממריאים הבתים רועדים, ולא פעם נופלים תמונות. לאחרונה בדקנו את עצמת הרעש בזמן אמת, 115 דציבלים, אין דבר כזה בשום מקום".