המהומות בעלי עין
המהומות בעלי עין

בעקבות אירועי השבת האחרונה, בה אפשרו חיילים לערבים לבצע פוגרום בשטח חקלאי פרטי של יהודי תושב אש קודש, החליטו בועד מתיישבי בנימין כי הדרך היחידה להביא למצב בו צה"ל יקיים את ייעודו וישמור על רכוש וחיי יהודים, הוא על ידי כך שהתושבים יצלצלו למח"ט.

תחילתו של האירוע בשבת אחה"צ - מתיישבים מגבעת אש קודש שעלו לגבעה ההרוסה 'עלי עין' כדי להתפלל שם נעצרו. לטענת הועד, עשרות ערבים שהבחינו כי הצבא עוסק במעצרם של יהודי המקום, החלו לרוץ לכיוון הכרם של צביקי סטרוק, פרצו את הגדר והשחיתו את הכרם. למרות זאת, כוחות צה"ל לא ביצעו שום ירי על מנת להוציא את הפורעים מהכרם ולהרחיק אותם.

כאשר הגיע סטרוק ובחור נוסף מהישוב 'אש קודש' לכרם, כוחות הצבא שנכחו במקום ביקשו מהם להתפנות מכיון שהם גורמים לפרובוקציה. סטרוק הצליח להבריח את הפורעים מתוך הכרם, אך כוחות הצבא הציגו לו צו 'שטח צבאי סגור' למתחם בו נמצא הכרם וביקשו ממנו לעזוב.

דוברת ארגון זכויות האדם ביש"ע ואימו של צביקי, אורית סטרוק, אמרה כי ישנו נוהל מיוחד של חיילי צה"ל הקובע כי אם הם מבחינים בערבי מותקף על ידי יהודי ואינם פועלים לסייע לו הם יועמדו לדין פלילי, "זה אבסורד שאין נוהל הפוך. צביקי עמד בתוך הכרם שלו, החוקי למהדרין, כשהוצא על שטח שלו 'צו שטח צבאי סגור' ואליו מכוונים נשק ולא אל עשרות הפורעים שבאותה דקה ממש הורסים לו את הכרם. 'חלמאות' זו מחמאה להתנהלות באירוע הזה".

בוועד מתיישבי בנימין הסיקו מהאירוע כי צלצול מצד תושבי בנימין לחטיבה ישנה את פני התוצאות וכשירות לציבור החליטו לפרסם את מס' הטלפון שלו בבאנר פרסומי באינטרנט למקרה שתושבים נוספים מבנימין ייתקלו במצבים דומים.