משחק השומרון
משחק השומרוןוועד מתיישבי שומרון

לקראת תרגיל העורף הארצי, מעלה ועד מתיישבי השומרון לרשת משחקון מחשב חדש באמצעותו ניתן לירות מ"חורבות הישובים בשומרון", במקרה שייעקרו ממקומם, קסאמים וגראדים על ערי השפלה וגוש דן.

משחק המחשב עלה הבוקר לדף הפייסבוק של ועד מתיישבי השומרון,  ממחיש מה יעלה בגורלם של תושבי המרכז אם ייעקרו הישובים בשומרון. במהלך המשחק מוזמן השחקן לבחור באחד היישובים ההופך לכפר ערבי ולטווח בעזרת שני מחבלים את ערי המרכז בעזרת קסאמים או גראדים תוך שימוש בצידוד הטיל. לאחר "ירי" הקסאם או הגראד, לפי בחירת הגולש, מופיעה העיר ה"מופגזת".

בוועד מתיישבי השומרון מסבירים הבוקר כי מטרת המשחק היא להעלות את המודעות של תושבי ישראל לסיבות שעלולות לגרום להתממשות התרחישים של תרגיל העורף שנערך השבוע.

יו"ר הוועד בני קצובר אמר כי "עד להחרבת היישובים בגוש קטיף אמרו שאנחנו סתם מפחידים את העם, אבל התברר שצדקנו מהר ממה שחשבנו. היישובים שנעקרו הפכו לבסיסי טרור מהם הופגז כל דרום הארץ כמעט עד לראשון לציון. במקום לבצע תרגילי עורף גדולים יותר כדאי שראשי מערכת הביטחון ישקיעו בביצור רצועת ההגנה של מרכז הארץ ובחיזוק השומרון. שוב ושוב מתבדים נביאי השקר של התהליך המדיני ומבינים כי אחזקת השטח היא חלק מהותי מביטחונו של עם ישראל".

במועצה האזורית שומרון נערכים במסגרת התרגיל לאירוח עשרות  אלפי תושבים מערי המרכז והצפון בעת התקפת  טילים על העורף.

במועצה האזורית שומרון יתרגלו מחר (רביעי) במסגרת תרגיל פיקוד העורף קליטת עשרות אלפי אזרחים שיפונו מכל רחבי הארץ במצב חירום לאומי של ירי טילים לא קונבנציונאליים על מדינת ישראל. זאת, בעקבות תכנית לקליטת מפונים ממרכז הארץ בעת התקפת טילים על העורף, שהוכנה ביחידה האסטרטגית ובאגף הבטחון במועצה האזורית שומרון.

במועצה מסבירים כי אנשי מטה החירום של מועצת שומרון יתרגלו  קליטה של עשרות אלפי אזרחים בשומרון, כחלק אינטרגלי מהתרגיל, וכאחת המשימות המרכזיות שהוטלו על המועצה האזורית שומרון ע"י רשות החירום הלאומית ופיקוד העורף בתרגיל השנה.

כזכור, לפני שנתיים שלח ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה,  לשר להגנת העורף (אז סגן שר הבטחון), מתן וילנאי (העצמאות), תכנית לקליטה ואירוח בשומרון של 530,000 מפונים מאזורי הארץ השונים במצתב של התקפת טילים גדולה על העורף. התכנית הוכנה לפני שנתיים ע"י היחידה האסטרטגית ואגף הבטחון במועצה האזורית שומרון במשך כשלושה חודשים, והיא מתבססת על הנסיון שהצטבר בישובי השומרון בשנים האחרונות, אשר כבר התרגלו  לארח תושבים שנמלטים מבתיהם המופגזים בזמן מלחמה אל השומרון במלחמת המפרץ (תושבי תל אביב והמרכז), במלחמת לבנון השנייה (תושבי הצפון) ובמבצע "עופרת יצוקה" (תושבי הדרום).

התכנית שהוגשה בזמנו לשר להגנת העורף הינה תכנית ראשונית שנערכה לאחר בדיקה מקיפה של נתוני האירוח בשומרון והיא מסתמכת על פיזור האוכלוסיה בשומרון - חוסר צפיפות לעומת צפיפות האוכלוסיה בערי השפלה ועל הקרבה של ישובי השומרון לרוב אזורי הארץ. כמו כן מסתמכת התכנית על המצאותם על כפרים ערביים במרחב השומרון, דבר המצמצם את הסיכון לירי על האזור.

לאחר קבלת תכנית האירוח המפורטת מראש מועצת שומרון גרשון מסיקה העביר סגן השר דאז, וילנאי, את התכנית לפיקוד העורף , ובעקבות כך חיבר  אלוף פיקוד העורף היוצא יאיר גולן  מסמך שהופץ לבכירי המטכ"ל ומשרד הביטחון, בו מפורטת תכנית לקליטת אזרחים רבים מאזורים מופגזים בארץ בשעת חירום – אל "אזורים פחות מאויימים", כלשון המסמך.

השנה, כאמור, יתרגלו אנשי המועצה האזורית  שומרון קליטת עשרות אלפי אזרחים מערי מרכז וצפון הארץ, שעשויים להתפנות לאירוח בשומרון במצב של התקפת טילים על ערי מדינת ישראל.

גרשון מסיקה ראש המועצה האזורית שומרון הסביר כי "השומרון הוא לב הארץ. בנוסף לזכותנו הטבעית על ארץ ישראל, השומרון  חיוני למדינה מבחינה בטחונית במיוחד מול ירי טילים לא קונבנציונלי. תושבי השומרון רגילים לארח תושבי ערים מופגזות מאזורי הספר בארץ - כך עשינו במלחמת המפרץ, במלחמת לבנון השניה ובמבצע "עופרת יצוקה" וכך נעשה גם במצב חירום גדול יותר, לקראתו מתאמנת מדינת ישראל השבוע.  בשעת חירום לאומי יארח השומרון מאות אלפי אזרחים מרחבי הארץ. השומרון הוא התשובה הנכונה לאיום הנשק הלא קונבציונאלי ולאיומים מאיראן".

למשחק לחץ כאן