'כדור הרעם' הוא שם ספרו החדש של המאייר והקומיקסאי ג'קי ירחי, ובו נפרס מראשיתו סיפור חטיפתו של מטוס אייר פראנס מחר (שני) לפני שלושים וחמש שנים, סיפור החטיפה שהסתיים בחילוץ החטופים בידי לוחמי צה"ל במבצע 'יונתן'. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם ירחי שסיפר על עבודת התחקיר שהובילה לכתיבתו וציורו של הספר.

ירחי מספר על ימי החטיפה עצמם, ימים בהם היה עדיין נער צעיר בצרפת, ימים בהם הקהילה היהודית בצרפת עקבה בדאגה אחר האירועים כיוון שרבים מהחטופים היו יהודים מצרפת וגם משום הקשר לישראל והתמודדותה עם הפרשה.

"לפני כמה זמן החלטתי להפוך את הסיפור הזה לקומיקס", הוא מספר ומדגיש את יעדי העבודה – להביא את הסיפור ליותר ויותר קהלים שלא הכירו אותו. בתחילה התכנית הייתה להוציא את הספר לאור בצרפתית, אך ההוצאה העברית, הוצאת בית אל, הקדימה את זו הצרפתית והוציאה את המהדורה העברית לפני שבועות אחדים.

על העבודה שקדמה לכתיבה ולציור מספר ירחי ומזכיר מפגשים עם חטופים ואנשי צוות, נבירה בארכיונים ובחומר כתוב הן מפרוטוקולי ישיבות הממשלה והן מהתקשורת הכתובה של אותם ימים.

באשר למפגש עם אנשי הצוות הוא מספר על מפגש עם דיילת המטוס, מאנשי הצוות שבחרה שלא להשתחרר בגלי השחרורים אלא להישאר עם החטופים. "היא סיפרה את הסיפור מהכיוון שלה, ביקשה שלא לחשוף את שמה ואמרה שגם אחרי כל כך הרבה שנים כאשר היא מדברת על האירוע ההוא ההיא רועדת". ירחי מציין שההתרגשות הזו של העדים לאירועים גרמה לו להחליט שיסתמך יותר על חומר כתוב מאותה תקופה ופחות על עדויות חיות שהרגש שבהן יכול לפגוע באותנטיות של הדברים.

ירחי מספר על העבודה כקומיקסאי הקושר בעבודתו בין הספרות למדיום הקולנועי. הוא מספר על הצורך לדייק בציור פרטי פנים המטוסים בדרכם לאנטבה, ועל הדיוק בציור פניהם של האישים שהיו מעורבים באירועים. לעומת זאת רוחו של האמן באה לידי ביטוי בהדגשים ששם בבניית העלילה.

באחד מדפיו של הספר מתואר פרק פחות ידוע במהלך האירועים סביב החטיפה ההיא. מדובר בדיון שקיימו החטופים בינם לבין עצמם סביב השאלה אם לכתוב מכתב ובו ידרשו ממשלת ישראל להיעתר לדרישות החוטפים ולשחרר מחבלים, או שמא מכתב שכזה יהווה מנוף לחץ עצום על הממשלה ומאידך גם עידוד לחוטפים להמשיך ולחטוף גם בעתיד.

לדברי ירחי, הדיון הזה שנשמע כל כך אקטואלי כיום, אכן התרחש ואך טבעי הוא שכאשר יושבת קבוצה של ישראלים יחד היא מהווה מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל, ומתוך כך עולות גם ביניהם שאלות ודעות המעסיקות את כלל האוכלוסייה בישראל.