לצאת ולמחות. הרב אבינר
לצאת ולמחות. הרב אבינרפלאש 90

רב היישוב בית אל וראש ישיבת עטרת כהנים, הרב שלמה אבינר, קורא לציבור בני התורה לצאת במחאה גדולה על ביזוי כבוד התורה במעצרו של הרב ליאור, "זו שערורייה שאין כמותה, גם בגלל הצורה שזה נעשה וגם בגלל התוכן. קודם כל אם המשטרה רוצה לדבר איתו אין שום בעיה הוא איש מכובד הוא גם איש מבוגר הוא תלמיד חכם גדול מראשוני הדור, רב של עיר ואב"ד אפשר לגשת ללשכה שלו ולשאול אותו. הוא אדם שלא מתחמק ועונה בסבר פנים יפות ואין צורך לעצור אותו על ידי היחידה לפשעים חמורים במחסום כאחרון הפושעים כאילו הוא מתכונן לברוח".

הרב אבינר קובע שאסור לסתום את פיו של תלמיד חכם, "אי אפשר לסתום את הפה לתלמידי חכמים שמדברים בשם התורה. אפשר להתווכח אפשר לחלוק עליהם לומר ביקורת בדרך של כבוד אבל אי אפשר לסתום את הפה בשם התורה. גם אצל הגויים אחד הפילוסופים כבר אמר, איני מסכים עם דעותיך אך אלחם במחיר חיי, על זכותך להשמיען. אי אפשר לסתום לו את הפה. וגם אסור לרב לסתום את הפה שלו כי בשם ה' לא תגורו מפני איש. אנחנו נותנים אמון ברבנים שלנו כי אנחנו יודעים שהם אנשי אמת. גם אם יש מחלוקות בין רבנים מותר לי לומר אני לא הולך אחרי הרב הזה או אחרי הרב הזה, אבל אני נותן בו אמון שהוא אומר מה שהוא חושב. ברגע שאאבד את האמון ברבנים כל התורה נופלת".

לדבריו גם אם יש ביקורת על הספר תורת המלך היא צריכה להיאמר בדרך הויכוח התורני ולא בדרך הכוח, "הספר הזה תורת המלך נראה כספר לא נכון, יש בו דברים לא נכונים וגם מזיקים הן ביחס אל הגויים והן ביחס ליהודים. מה שמנחם אותי זה שהדעות האלה הן דעות זניחות מבחינת תפיסתן בקהל. הציבור אינו מקבל את הדעות האלה הציבור הרחב וגם הרבנים אינם מסכימים עם הדעות רק מיעוט קטן וזניח וזאת הנחמה. צריך להלחם נגד הדעות האלה במלחמתה של התורה להוכיח שזה לא נכון אבל לא על ידי כוח הזרוע. היה כבר פילוסוף  אנגלי שאמר ששימוש בכוח הזרוע נגד דעות מסוימות משדר חולשה ביכולת השכנוע, ואם אתה משתמש בכוח סימן שאתה לא יכול לשכנע. צריכים להלחם נגד דעות לא נכונות במלחמת דעות ולא בכוח הזרוע".

הרב אבינר מוחה על הדרך בה ביזו את גדול הדור, "חילוקי דעות כן חילוקי לבבות לא. כולנו אחים והעם שלנו והמדינה שלנו, כולם  ידידים וחברים וקל וחומר כלפי תלמיד חכם גדול בשיעור קומה של הרב ליאור, גם מי שלא מסכים איתו חייב להודות שהוא תלמיד חכם גדול, צדיק גדול ואציל נפש, ורבים מתלמידיו ממלאים תפקידים חשובים ונאמנים לעם למדינה ולארץ. חייבת להיות מחאה גדולה לכבודו של הרב ליאור מדובר בכבוד התורה. לא מחאה בצורה בלתי חוקית שזה לא לכבודו של הרב, אלא מחאה שכלית עמוקה רצינית כמו שאני הדל עכשיו מוחה".