
סגנית השר במשרד לאזרחים ותיקים, ד"ר לאה נס, פנתה לשר התחבורה ישראל כץ ועדכנה כי האזרחים הוותיקים חשים מצוקה לאור הרפורמה.
"הוותיקים, הנם צרכנים מרכזיים של מערך התחבורה הציבורית בארץ, וחלקם תלוי בו מאוד. ומדרך הטבע הסתגלות למצבים חדשים קשה להם יותר, בייחוד כאשר היא כרוכה בקדמה טכנולוגית", הסבירה נס.
בשל הקושי והמבוכה שנגרמת לאזרחים הוותיקים, נס טוענת כי משרד התחבורה חייב לתת מענה מיוחד ומותאם לאזרח הוותיק, וכי יש לשקול פניה ישירה לאזרחים הוותיקים בגוש דן.
"אנחנו מוכנים להעמיד לצורך עניין חשוב זה את המנגנונים שלנו במשרד, אשר יודעים כיצד להגיע לאזרחים הוותיקים בצורה ישירה" אומרת סגנית השר, ומקווה כי המשרדים יפעלו במשותף למציאת פתרונות למצוקת האזרחים הוותיקים.
במשרד התחבורה מציינים היום, כי "המשרד יפעיל ממחר (יום שישי) עשרות בקרים גלויים וסמויים בתחנות ההסעה של התחבורה הציבורית בגוש דן. הבקרים יעקבו אחר תדירויות הנסיעה של האוטובוסים, בצירים הראשיים וכן אחר זמני ההמתנה של הנוסעים בתחנות, הצפויים להתקצר באופן משמעותי. בנוסף לכך, יוצבו יותר מ-40 תצפיתנים בכל רחבי גוש דן, שיבדקו בזמן אמת האם נהגי האוטובוסים עומדים בלוחות הזמנים החדשים שקבע משרד התחבורה, במסגרת הרפורמה".
"במקביל לכך, ימשיך לפעול מערך הסברה אישי לנוסעים בתחבורה הציבורית הכולל בין השאר 2,000 דיילים ודיילות, המוצבים באוטובוסים ובתחנות. הדיילים יחלקו לנוסעים מפות מפורטות של קווי התחבורה הציבורית בכל אזור וכן חומרי הסברה שונים על הרפורמה. הדיילים גם ישיבו לשאלות על מסלולי הנסיעה החדשים וילוו אישית נוסעים קשישים, עיוורים או מוגבלי ניידות הזקוקים לעזרה. מוקדי המידע של משרד התחבורה 8787* ושל חברות האוטובוסים ימשיכו במתכונת מתוגברת לשירות הנוסעים", מוסיפים במשרד.
במשרד מדגישים, כי "תוכנית הרה-ארגון של התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב מציעה מערכת תחבורה ציבורית היררכית, המפרידה בין קווים ראשיים לקווים מקומיים. הקווים הראשיים מקשרים בין הערים של המטרופולין ומשרתים בעיקר נסיעות ארוכות. קווים אלה מתוכננים לנסוע ברחובות ראשיים, במסלולים ישירים ובתדירויות גבוהות. רשת הקווים הראשיים של האוטובוסים תפעל משעות הבוקר המוקדמות ועד חצות, בתדירות גבוהה בכל שעות היום".
עוד מציינים במשרד התחבורה, כי הקווים המקומיים משרתים בעיקר את השכונות ומקשרים אותם למערכת ראשית ולמרכזי פעילות עירוניים. בעוד שהשירות בקווים הראשיים יתבצע בעיקר באמצעות אוטובוסים רגילים ומפרקיים. הקווים המקומיים יפעלו באמצעות מיניבוסים ומידיבוסים. התוכנית החדשה מצמצת את רמת חשיפת התושבים למפגעי רעש וזיהום אוויר של התחבורה הציבורית וזאת בעקבות הוצאת קווים ראשיים מרחובות פנימיים ושכונות המגורים, הגדלת השימוש במיניבוסים וצמצום השימוש באוטובוסים מפרקיים.
במסגרת הרפורמה יופעל ממחר בכל גוש דן "כרטיס חכם" לכלל המפעילים באמצעותו יוכלו הנוסעים לנסוע ללא הגבלה באוטובוסים של כל החברות באזור, במשך 90 דקות, במחיר נסיעה אחת.
