סיוע במסווה של טרור
סיוע במסווה של טרורצילום: פלאש 90

מנהל סוכנות ידיעות מקור ישראלי ויו"ר המרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון דוד בדין, התייחס לעמדת הסנאט האמריקאי להגביל העברת כספים לרשות הפלשתינית לנוכח הסכם הפיוס בין פת"ח לחמאס. בדין טוען כי ישראל שוב יורה לעצמה ברגליים, "בארה"ב יש קונצנזוס לקצץ את הסיוע לאונר"א ולרשות והלובי היחיד שמתנגד ליוזמה הזאת זו  דווקא מדינת ישראל שממשיכה לשלוח שליחים לסנאט כדי לעודד את המשך הסיוע".

בדין טוען שלאורך כל התקופה האחרונה הגיעו שליחים של מדינת ישראל שניסו לשכנע את הסנטורים להמשיך את הסיוע ולא להצביע בעד הצעת ההחלטה, "75 חברי סנאט חתמו על היוזמה ומשרד החוץ הישראלי שלח להם מכתב כדי שיורידו את ההתנגדות. גם בכנס של איי'פק שמענו את אהוד ברק מדבר על האמון המלא שיש למדינת ישראל באנשי הרשות. המסקנה היא שכל עוד מדינת ישראל תתמוך בהמשך הסיוע הוא יימשך וחבל".

הסנאט העביר שלשום פה אחד הצעת החלטה המעמידה בסימן שאלה את המשך הסיוע הכספי לרשות הפלשתינית לנוכח הסכם הפיוס בין פת"ח לחמאס והמאמץ להכרזה חד-צדדית על מדינה. יוזמי ההצעה הסנאטור הדמוקרטי בן קרדין והסנאטורית הרפובליקנית סוזן קולינס הסבירו כי לאותם צעדים פלשתיניים יהיו "השלכות על המשך הסיוע".

בהצעת ההחלטה נכתב כי הסנאט "ישקול להגביל את העברת הכספים אם הרשות תמשיך במאמציה להימנע ממו"מ ישיר באמצעות פנייה לאו"ם או לארגונים בינלאומיים אחרים". חברי הסנאט גם הדגישו את התנגדותם התקיפה להכללת ארגון חמאס בממשלה.