
הזמר יהורם גאון התייחס אתמול בתכניתו ברשת ב' של קול ישראל, למעצר הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף.
"כמה שאלות, לפני דעתי בעניין חקירת הרבנים על ספר תורת המלך: אנשי הפרקליטות רצו לחקור את הרבנים על כך שנתנו הסכמה לספר שבו ראו הסתה וספר שיש בו הסתה ראוי, לכל הדעות, להיגנז ולהיעלם מעיני כל קורא. אני למשל לא הייתי מגיע לספר זה לעולם - מה לי עם מאמר מלא ציטטות מדברי הלכה בהלכות מלחמה, אז איך תסבירו שמזה שבועיים מאז הלכתי לחפש את הספר, אני קורא בו ומנסה להבין את המהומה, אז במידה מסויימת היתה כאן החמצה - שספר מסית, לשיטת הפרקליטות, שהיה אמור להיעלם הפך למפורסם".
הרי הוא נתן הסכמה והיא חתומה אז ברור שהוא עומד מאחורי הכתוב? לא רק שהיה אפשר לשאול אותו בטלפון אלא לקחו לו טביעת אצבע שאם יכייס מישהו, שתהיה הבוהן שלו במאגר העבריינים
"אני רוצה להבהיר שדברי על ההחלטות הם רק עד לבקשת החקירה, כי ממנה ואילך לא היה מנוס אלא ציות מוחלט והגעה מיידית לחקירת המשטרה - 'דינא דמלכותא דינא' ו'לולא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו' וללא מוראה של מלכות גם תורה לא תישמע במחוזותינו אלא שאגות, נהמות ונביחות של 'ערב רב'. מוראה של מלכות הוא הדבק היחיד המלכד את כולנו חילונים וחרדים".
"לו היה כל רב נקרא לחקירה בעוון גניבה או שוחד מישהו היה מצפצף או מפגין? היתה קמה מהומה וזעקה אל מול בית המשפט העליון?" תמה גאון, " זה קרה כי מדובר לא במעשה אלא בהגות וזה איזור דמדומים. האדמה בוערת מתחתינו ומאיימת לפרוץ מתוך לועות הרי געש של חרדים מול חילוניים. כל הזמן האדמה הזו רותתת ויש תוקף אדיר למשפט הנצחי 'סוף מעשה במחשבה תחילה'".
גאון תמה מדוע היה צורך בחקירה זו, "שאלו את הרב האם קראת את הספר? האם אתה מסכים עם מה שכתוב בספר? האם מותר להרוג בשעת סכנה לחייך מגנים אנושיים המגנים על הסכנה? קיצורו של דבר 40 שאלות שמסתכמות לאחת: האם אתה תומך בספר לו נתת הסכמה. הרי הוא נתן הסכמה והיא חתומה אז ברור שהוא עומד מאחורי הכתוב? לא רק שהיה אפשר לשאול אותו בטלפון אלא לקחו לו טביעת אצבע שאם יכייס מישהו, שתהיה הבוהן שלו במאגר העבריינים".
"ריבונות של שלטון חוק ומדינה טובים שהם באים מתוקף תחושה עמוקה של האזרחים כלפי החוק והמדינה, כשהחוק והמדינה מפגינים לראווה ריבונות של עוצמה זה יוצר תחושה הפוכה - של חוסר ביטחון וחולשה".
"שלטון החוק הוא מעל הכל, גם מעל הרבנים ומתוקף היותו חזק כל כך, בלעדי, עקרוני ויחיד ללא עוררים - ראוי לו שיהא בטוח בעצמו לחלוטין ולא רק צודק. נכון גם חכם".
