עשרות אלפי בנות בכפרים
עשרות אלפי בנות בכפריםפלאש 90
בעקבות פניית תנועת רגבים למנהל האזרחי עצר היום (א') המנהל את שפיכת הפסולת סמוך לכפר סילוואד, שמצפון לישוב עפרה, אשר גרמה נזקים חמורים הן לסביבה והן לעוברים ושבים סמוך לכפר. הסכנה הסביבתית נגרמה בעקבות השתלטות עבריינית פלסטינית על הקרקעות ללא בקשת רשות או בחינה של החוק במקום.



"לאחרונה החלו עבריינים לשפוך את פסולת האשפה באמצעות משאיות כבדות ובאינטנסיביות גוברת והולכת, והכל כאמור באזור מרחב טבעי, שמטבע הדברים אינו מיועד לשמש כמזבלה", כתב עו"ד עמיר פישר, ב"כ של תנועת רגבים, בפנייה למנהל האזרחי.



בפנייתו הדגיש עו"ד פישר כי שפיכת הפסולת אינה מהווה רק מפגע סביבתי אלא עלולה לגרום לפגיעה גם בעוברים ושבים על הציר. "שפיכת הפסולת הבלתי מבוקרת באתר מסכנת באופן חמור את תושבי האזור והחולפים בו ועלולה להביא להידרדרות של אנשים וכלי רכב לתהום או לפגיעה בעוברי אורח המסיירים בתוואי הנחל כתוצאה מדרדור של פסולת".



עו"ד פישר ביקש במכתב כי על המנהל האזרחי לפעול לאלתר ולהציב פקחים ולגדר את האזור מחשש לסכנה מיידית במקום.



לפני כעשרה ימים השיב המנהל לתנועת רגבים כי בעקבות פנייתם ובירור העניין יאכוף המנהל האזרחי את החוק במקום ויפסיק את הפעילות העבריינית המתנהלת במקום. הבוקר הגיעו פקחי המנהל ועצרו את הפעילות במקום.



בצלאל סמוטריץ', מנהל הפעילות בתנועת רגבים: אנו שמחים שלאחר פניות רבות המנהל האזרחי פעל לאכיפת החוק בסמוך לכפר סילוואד. תנועת רגבים תמשיך לפעול נגד בנייה בלתי חוקית ומפרי חוק בכל המגזרים ומקווים שהמנהל האזרחי יאכוף ביתר שאת את החוק ביו"ש.