לא נכנע. איילון
לא נכנע. איילוןפלאש 90

סגן שר החוץ, דני אילון פרסם סרטון המתאר את ההיסטוריה של הסכסוך הישראלי-פלסטיני בסרטון נוח וידידותי, המופץ למיליוני המשתמשים בYou-Tube ברחבי העולם.

בסרטון, אשר עוצב באופן דומה מאוד לסרטון של גולן אזולאי בהפקת מועצת יש"ע, מסביר אילון מה מקורם של מונחים כמו "הגדה המערבית", "שטחים כבושים" ו"גבולות 67' " וכיצד נעשה בהם שימוש מטעה ושגוי.

אילון מסביר כי "הרעיון מאחורי יצירת הסרטון הוא להפיץ, באופן חדשני ומזמין, את העמדה הישראלית המסורתית לאורך השנים, שנזנחה בהסברה הישראלית, בכדי להילחם בניסיון הפלסטיני להכרה חד-צדדית במדינה. כאשר יתחדש המשא-ומתן, יש צורך שלציבור הרחב יהיה את ההקשר ההיסטורי שיאפשר הבנה מעמיקה יותר של הנושאים הנדונים".

"במשך שנים רבות מדי, הדיפלומטיה הציבורית שלנו עסקה בעיקר ב"נרטיב השלום", במסגרתו נציגים רשמיים של ישראל דיברו בעיקר על הוויתורים שאנו מוכנים לשקול למען השלום, בעוד שהדיפלומטיה הציבורית של הפלסטינים התבססה על זכויות וחוק בינלאומי כביכול ", אמר אילון, והוסיף "הגיע הזמן שישראל תחזור לדיפלומטיה הנשענת על הזכויות, ומדברת על העובדות והזכויות ההיסטוריות, אשר פחות ידועות אך מספקות נקודת התייחסות שונה לחלוטין מהמקובל כיום".

"הטיעון הישראלי המבוסס על עובדות הולך לאיבוד בעולם הכותרות והתמונות. האתגר הוא להתאים את המסר לקצב ולאופי של העולם המקוון", הוסיף.

הסרטון שהופק בשפה האנגלית, יכלול כתוביות מתורגמות לשפות שונות כולל ערבית, ספרדית, צרפתית, רוסית, גרמנית ועברית. כמו כן, הסרטון יוקרן במאות בתי ספר ומוסדות חינוכיים ברחבי העולם, כחלק מתוכנית הלימוד שלהם על הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

הסרטון הופק עבור משרד החוץ בשיתוף עם StandWithUs, ארגון בינלאומי שמלמד על ישראל ברחבי העולם, על ידי המפיק שלמה בלס, "רוגטקה" בע"מ, והבמאי בעל השם הבינלאומי אשלי לאזרוס.

סגן שר החוץ, דני אילון, הינו בעל רקע מצליח בפעילותו במדיה החברתית עם עשרות אלפי עוקבים ברחבי העולם. באופן עקבי, סגן השר מוכר כאחד הפוליטיקאים המובילים בעולם בשימוש במדיום של הרשתות החברתיות, בין היתר, הוכר ע"י המגזין הבינלאומי היוקרתי Foreign Policy וע"י אתר Dimpool, מרכז אינטרנטי לניתוח וחקר הדיפלומטיה.