שלטי שמאל במאהל המחאה
שלטי שמאל במאהל המחאהפלאש 90

בעקבות מה שהולך ומתברר כמעורבות פוליטית שמאלית במאבק הדיור התל אביבי החליטו ראשי תנועת "אם תרצו" לפרוש מהמאבק.

לדבריהם "המאבק שהתחיל לפני כשבוע זכה לתמיכה ציבורית רחבה משום שהוא מבטא מצוקה אמיתית של אזרחי ישראל. לצערנו, הקרן החדשה לישראל והשמאל הרדיקלי מצליחים להשתלט על המאבק ומסרבים לפניות חוזרות ונשנות שלנו ושל גורמים נוספים, לנהל מו"מ עם הממשלה לפתרון המשבר”.

ראשי התנועה מוסיפים ומספרים כי "בשיחה שנערכה אתמול הבהירו לנו ראשי המאבק בשדרות רוטישלד, כי אין הם מחפשים פתרון – אלא מאבק”.

"אנו לא מוכנים להיות חותמת גומי, במאבק ציני המבקש לנצל מצוקה של אלפים לטובת אינטרסים פוליטיים צרים" מסר רונן שובל יו"ר 'אם תרצו'. עוד הוסיף ואמר כי תנועתו מתכוונת לפנות לממשלה על מנת לקדם מו"מ קונסטרוקטיבי לפתרון אמיתי של משבר הדיור".

בהודעתם קובעים אנשי התנועה כי מאחורי מאבק הדיור עומדים "הקרן החדשה וגרורותיה", כלשונם. הם אף מטיחים האשמות ישירות כלפי ראשי המאבק ומציגים את קשריהם עם הקרן החדשה וארגוניה. בראשית הדברים מצטטים אנשי התנועה את דבריו של לוני נתנזון בראיון בגלי צה"ל. נתנזון, מראשי המאבק, סיפר שהמאהל הגדול בו הוקם בעזרת הקרן החדשה.

באתר הקרן עצמה נאמר כי "הקרן החדשה לישראל מקימה מערך לסיוע חירום למען מאבק הדיור בפריפריה". כמו כן מדווח שם בהרחבה כי "הקרן החדשה לישראל יוצאת במהלך נרחב הכולל תמיכה כספית באנשי מאבק הדיור הפועלים בערי הפריפריה. במסגרת המהלך, נקים מערך לסיוע חירום למפגינים במוקדי המחאה השונים בפריפריה ונבחן בקשות לקבלת סיוע ותמיכה להמשך המאבק”.

רחל ליאל, מנכ"לית הקרן החדשה לישראל מצוטטת באתר הקרן כאומרת: "מה שהתחיל במחאות מקומיות, כגון פלמחים ומאבק החופים והתגבר במאבק נגד גירוש ילדי העובדים הזרים ומאבק הגז, הופך כעת לשיטפון עם מאבק הקוטג' ומחאת הדיור. הציבור בישראל למד לעמוד על זכויותיו ולתבוע מהמדינה חלוקת משאבים צודקת יותר. הקרן החדשה לישראל גאה להיות זאת שליוותה את כל מאבקיה של החברה האזרחית בעשור האחרון וגאה ללוות גם את המאבק הזה, ברוח, בכוח אדם ובמשאבים".

עוד על הקשר בין ראשי המאבק לקרן החדשה מפרטים אנשי 'אם תרצו' וכותבים כי "דפני ליף שמוצגת בתקשורת כיוזמת המאבק , היא עורכת סרטוני וידאו בסרטון של הקרן החדשה ושתי"ל. אלה ידעיה, מראשי המאבק, סרבנית שירות, עשתה שירות לאומי בעמותת הקרן החדשה – "רופאים לזכויות אדם". לנתונים אלה מתווספים נתוניהם של אחרים מראשי המאבק, האחד חבר תנועת חד"ש, האחרת חברת בל"ד ופעילה מרכזית נוספת היא פעילה מרכזית בתנועת האנרכיסטים.

כאמור, בעקבות כל אלה החליטו ב'אם תרצו' לנטוש את המאבק ולהמשיך באפיקים אחרים של מו"מ מול הממשלה לאיתור פתרונות דיור.