פינוי שבות עמי
פינוי שבות עמיצילום: פלאש 90

עו"ד אלון דוידוב שייצג את אלכס אוסטרובסקי משבות עמי שנאשם בביצוע עבירה של הסגת גבול בקרקע בשבות עמי שבשומרון מברך על החלטת בית המשפט השלום בכפר סבא לדחות את טענת ארגון השמאל "יש דין" שטען לבעלות פלשתינית על קרקע בשבות עמי.

הוא מספר על השתלשלות התיק והסוף המפתיע, "זה היה לפני שלוש שנים באחד הפינויים של שבות עמי בקדומים. באחד המקרים הייתה שם קבוצה של צעירים שישבו על הקרקע. הם נתבקשו לפנות את השטח בצו אלוף. אלכס נעצר בטענה שהוא השיג גבול של קרקע פלשתינית, ארגון יש דין טען שמשפחת עבדל-ראני ישבה שם מדורי דורות".

לדבריו, במהלך המשפט שנמשך שלוש שנים, הביאו ארגוני השמאל מסמכים ועדים רבים שניסו להוכיח בעלות פלשתינית על הקרקע, "המדינה הביאה את מיטב המומחים לענייני בעלות, שמענו סקירות היסטוריות על הקרקע עוד מתקופת העותומאנים דרך השלטון הירדני. לשמחתי כל זה לא סיפק את בית המשפט ולא הוכח המרכיב של החזקה על הקרקע, ממילא עבירת הסגת הגבול בטלה".

עו"ד אלון דוידוב הצליח להוכיח כי למרות שהקרקע הייתה בזמנו שייכת לאותה משפחה פלשתינית אין בזה די כדי להוכיח רצף בעלותי על הקרקע, "הפרכנו את הרצף ההיסטורי על הקרקע. לא הייתה וודאות במסמכים. הקרקע עברה במהלך השנים כמה בעלויות ואנשים שונים טיפלו בה. בית משפט השלום בכפר סבא לא שוכנע שאכן הבעלות ההיסטורית על הקרקע היא עדיין רלוונטית".

עו"ד דוידוב מקווה שההחלטה התקדימית תסייע במקרים נוספים ביו"ש, "צריכים לתקוף את הראיות של הפלשתינים, להוכיח שהם לא אוטנטיים, שאין רצף בעלות אחיד על פני כל השנים. ולהראות שהרצף ההיסטורי של הבעלות על הקרקע נקטע במהלך השנים".

פרטי המקרה הגיעו לערוץ 7 באדיבות עמותת חוננו.