בית הכנסת הגדול
בית הכנסת הגדולפלאש 90

תושבי שכונת מקוב ברחובות עתרו בימים האחרונים לבג"ץ נגד הקצאת קרקע המיועדת להקמת בית כנסת. שלשום התקבלה החלטת שופט העליון יצחק עמית, ולעירייה הוצא צו מניעה מיידי מלעשות שינוי בשטח הנידון עד לדיון בעתירה.

רב בית הכנסת  ויו"ר עמותת היכל משה מאיר לעד. הרב אריאל נזרית אומר לערוץ 7 שמדובר בתביעה קנטרנית שהחלה במאבק של אישה דתית נגד בניית בית הכנסת, "למעשה המתנגדת הראשית היא אישה דתיה. הדרישה שלנו לבניית בית הכנסת היא הכי לגיטימית שיש. אנחנו תושבי רחובות עברנו לשכונה החדשה לפני חמש שנים, באנו כאנשים בודדים, אך מטבע הדברים היו כמה בתי אב דתיים שרצו להתפלל בבית כנסת".

הרב נזרית מציין שעד כה הם מתפללים במבנה שהעירייה הקצתה להם. "זה מניין ספרדי שכולל גם אשכנזים שמכיל 180 איש בתוך מבנה של אולם ספורט בבית ספר.את ההקצאה לבית הכנסת החדש קיבלנו מהעירייה כבר באלפיים ושבע, העירייה יצאה בפרסום והכול התנהל בצורה הכי חוקית ואז הגיעה תושבת הרחוב, אישה דתייה שהביעה באיחור התנגדות להקמת בית הכנסת ומאז היא עושה הכול כדי להיאבק בנו. העותרים טענו שבית הכנסת יבנה על חורשה קיימת דבר שהוא לא נכון. יש שם מתנ"ס וגני ילדים וזה שטח ציבורי שמיועד לבנייה. לצערי הרב היא צירפה למאבק תושבים חילונים שגרים בקצה השני של העיר, תושבים שבזמנו נאבקו נגד הקמת מקווה בעיר".

לדבריו כל העתירות נגד הקמת בית הכנסת נדחו והוא מקווה שגם בית המשפט העליון ידחה את העתירה, "רוב העותרים לא גרים באזור. עד כה הוגשו ארבע עתירות, כולם נדחו על הסף, הם ניסו להציג אותנו כציבור לא ישר, רמאי ונוכל ובית המשפט דחה את הכול אני מקווה שגם העליון ידחה את העתירה".

ערוץ 7 פנה לעותרת שפתחה במאבק כנגד בניית בית הכנסת. נציג המשפחה שמעדיף לשמור על עילום שם דוחה את טענותיו של  הרב נזרית וקובע שהעותרים הם תושבי השכונה ורבים מהם דתיים. כמו כן לדבריו לא מדובר במאבק בין דתיים לחילונים אלא במאבק על עניין חוקי לגמרי,  "לא יעלה על הדעת שמבנה ציבורי בין אם הוא דתי או חילוני ייבנה על חורשת עצים". לטענת העותרים לתושבים הדתיים בשכונה אין בכלל מצוקת בתי כנסת, חמישים מטר מבית הכנסת הזמני שבו הם מתפללים כיום ישנו מבנה של בית כנסת שבנייתו לא הסתיימה ויש עוד מגרש שלפי התב"ע ניתן לבנות עליו בית כנסת. נציג העותרים מציין שחבל מאוד שעמותת בית הכנסת גררה את הויכוח למקומות נמוכים שמציגים את הויכוח כאילו בין דתיים לחילונים, למרות שלדבריו היה ניתן לפתור כבר מזמן את הסוגיה לשביעות רצונם של שני הצדדים.