סוריה
סוריהפלאש 90

משרד החוץ הסורי אסר על הנציגים הדיפלומטים במדינה לבקר באזוריה השונים בלא אישורו וקרא להם שלא להתערב בענייני הפנים שלה.

העיתון אל-וטן היוצא לאור בסוריה דיווח היום, כי שר החוץ וליד אל-מועלם, איים כי תנועת שגרירי ארה"ב וצרפת בסוריה תוגבל אם ידחו קריאה זו. בנאום באוניברסיטת דמשק איים מועלם, כי אם שני השגרירים, רוברט פורד ואריק שבלייה, יפרו את ההוראה, ייאסר על כל הדיפלומטים להתרחק יותר מ-25 קילומטרים מגבולות דמשק. "לא גירשנו את שני השגרירים כי אנחנו רוצים שהיחסים בין המדינות יתפתחו בעתיד", אמר מועלם והוסיף "וכדי שהשלטונות (בוושינגטון ובפאריס) יוכלו לבחון את עמדתם כלפינו".

שני השגרירים ביקרו בנפרד לפני כשבועיים בעיר חאמה כדי להביע תמיכה במתנגדי השלטון. לאחר הביקור, פרצו המוני הסורים למתחם שגרירות ארצות הברית.

מועלם קרא למדינות אירופה לבחון את יחסן לסוריה אם ברצונן שסוריה תכיר בחשיבותן, וטען שישראל היא הקובעת את מדיניות ארה"ב. לדבריו, דרישותיו הצודקות של העם מנוצלות ע"י גורמי חוץ כדי לפגוע בסוריה והזהיר כי הדבר יוביל לפגיעה באינטרסים של גורמים אלה.

מועלם שיבח את עמדתן של סין ורוסיה ואמר כי גם מדינות המפרץ תומכות בסוריה.

על חזרת שגריר קטר לארצו, לאחר שמפגינים תומכי המשטר פגעו בשגרירות קטר, טען מועלם  כי משרד החוץ לא ידע על כך, וציין כי סוריה רוצה ביחסים טובים עם קטר. אל-מעלם הזהיר כי אחדותה הלאומית של סוריה בסכנה וקרא ליישום מהיר של הרפורמות שהציע הנשיא אסד.

בתוך כך עיתון אלוואטן הסורי כתב כי הצבא הסורי שם יד על כמות גדולה של כלי נשק בעיר חומס בה נהרגו 50 איש בימים האחרונים. העיתון הוסיף כי שקט שורר בעיר בעקבות תפיסתם של חמושים שהשתתפו במהומות.