חנן פורת
חנן פורתפלאש 90

פרס היצירה היהודית, מיסודה של הקתדרה לתורה ולחכמה בגבעת שמואל, ינתן השנה לרב חנן פורת. בטקס שייערך ביום שני, א מנחם אב, האחד באוגוסט, ישתתפו הרב ישראל מאיר לאו, הרב חיים דרוקמן, הרב חיים סבתו, הרב אהרון ליכטנשטיין והרב שמואל יניב.

חברי השופטים כתב בהחלטתו "אנו ממליצים כאיש אחד על הרב חנן פורת שליט"א כחתן פרס היצירה היהודית לשנת תשע"א על יצירתו בספרי "מעט מן האור". במעמד הענקת הפרס נפרט אי"ה את נימוקינו, ואף עתה ראוי בצמצום לומר את המעט על מסקנותינו.

ייחודית היצירה, שפתה נקיה, ובכל זאת עשירה ונועזת, מקורית ומזרזת לעשייה. הספרים מגלים את האורות שבגאולה, אותם זכה דורנו לחוות, ונותנים להם פשר. המחבר אינו מתעלם מהייסורים, אולם מעצים את תפארת הברכה שבגאולה, ובייחוד מפליא לעשות בראיית החכמה, ההעמקה והאמונה שבכתובים המדברים מאז לכאן.

כל הקורא את דברי הרב פורת מתרנן ומרענן את ליבו. הספרים מפנים זרקור לחשוף את מעלת הנגאל ביושרו, ברגישותו ובחמלתו, ובעיקר על נטילת האתגר על שיבת ציון כחזון הנביאים. המחבר מעלה על נס את האחריות לעשות זאת מתוך גבורה, התלהבות, שמחה ואהבה על כתפי הפרט והכלל. נכון יהיה לומר כי בספריו הוא העניק לתורה את מעלתה כשירה".

השופטים הוסיפו "ספרי הרב פורת נחצבו מאישיותו, כמעלת כלב בן יפונה שהיה נאה דורש ונאה מקיים,  כנאמר "עלֹה נעלה וירשנו אותה, כי יכול נוכל לה". הרב פורת עשה זאת הן כמנהיג והן כאחד מן החבורה. שמחים אנו לומר, כי זכה דורנו בהשגחה פרטית ברב חנן פורת, כאחד האישים המכוננים את תפארת ישראל לדורותיה, וספריו הם נכסי צאן ברזל, הראויים לצרוב בהם את נפש האומה לדורותיה".