צומח בקצב מדהים. שירות גוגל+
צומח בקצב מדהים. שירות גוגל+גוגל

גוגל+, השירות החברתי החדש של גוגל, ממשיך לשבור שיאים. במהלך השבוע האחרון הוכפל מספר המשתמשים לעומת תחילת השבוע והוא עומד כבר על 20 מליון משתמשים. בכמה מדינות האימוץ של השירות החדש בולט במיוחד, מבחינה כמותית, ואת הרשימה מובילה ארצות הברית עם כ-5.3 מליון משתמשים רשומים כשאחריה, בהפרש ניכר, הודו עם כ-2.8 מליון משתמשים. במקום השלישי והרביעי ברשימה, שפרסמה חברת המחקר קומסקור (comScore), ניתן למצוא את בריטניה ואת קנדה עם כ-867 אלף וכ-859 אלף משתמשים בהתאמה.

אבל הנתון המשמעותי אולי יותר מכל להצלחה של גוגל+, נכון לעכשיו, היא ההשוואה המתבקשת לשירותים החברתיים האחרים. לפי הנתונים מתברר שלעומת גוגל+ נדרשו פייסבוק וטוויטר לתקופות ממושכות בהרבה כדי להגיע לאותו מספר משתמשים. במקרה של פייסבוק נדרשו 1,035 ימים וטוויטר הגיע למספר הזה לאחר 1,152 ימים. עם זאת יש לציין שבמקרה של פייסבוק, עם ההשקה הציבורית שלה כבר היו רשומים לשירות כ-6 מליון משתמשים, בעיקר סטודנטים ותלמידי בית ספר בארצות הברית.

עוד נתון שאמור ככל הנראה להצביע על ההצלחה של שירות גוגל+ הוא עדויות הולכות וגוברות לכך שבגוגל מתכוונים לשרת ברשת החברתית שלהם משחקים. האתר Slashgear חשף כי בקבצי העזרה של השירות יש התייחסות לנושא המשחקים בדמות זרם מיוחד שיציג את התוצאות של השחקנים שיהיו מחוברים לזרם הזה מבין המקושרים.

יש לציין שביולי לפני שנה השקיעה גוגל למעלה מ-100 מליון דולרים בזינגה, מהחברות המובילות בתחום המשחקים החברתיים, שידועה בזכות בעיקר בזכות המשחק Farmville שמושך מדי חודש מאות מליוני שחקנים מרחבי העולם. ההשקה הזו צפויה ככל הנראה להניב שיתוף פעולה.

אבל במקביל התחילו לצוץ ברשת טענות שבגוגל התחילו לחסום ולמחוק בסוף השבוע חשבונות של חלק מהמשתמשים בגוגל+. לפי הדיווחים מדובר בחשבונות של משתמשים שלא שאינם מזדהים בשמם האמיתי. חלק מאותם משתמשים שחשבונם נמחק ציינו שגוגל כתבה להם שלאחר בחינת הדיוקן שלהם נקבע שהשם שהם מספקים מפר את הסטנדרטים החברתיים של גוגל.