מחאת הדיור בתל-אביב
מחאת הדיור בתל-אביבפלאש 90

מאות ממשתתפי מחאת הדיור צעדו הערב (ראשון) מכיכר צה"ל בירושלים לכיוון הכנסת. אחד המפגינים שניסה להיכנס אל תוך המשכן נעצר.

מארגני הפגנות המחאה טוענים שהפגנתם אינה פוליטית, אבל התקפות אלימות נגד אנשי ימין, היו היום בהפגנת השמאל בירושלים. מספר אחד הפעילים, יוסף רבין: "הגענו להפגנה היום בתל אביב כדי לומר שאפשר לפתור את מצוקת הדיור ביהודה ושומרון. אך פעילי השמאל הקיצוני משי'ח ג'רח הסבירו לנו באלימות כי כלל לא מעניין אותם שתהיה לנו דירה".

יוסף רבין מתאר את התקיפה: "עמדתי על טרסה. לפתע התנפלו עלי 3-4 צעירים והפילו אותי מהטרסה תוך כדי שהם קורעים את השלט.  לאחר שהייתי על הרצפה הרגשתי מספר מכות בגבי. אחד מהצעירים חטף ממני את משקפי אך במאמצים מרובים הצלחתי להחזיר אותם אלי, המשטרה התערבה והצילה אותי מהצעירים"

דוד איש שלום מתאר גם הוא את התקיפה: "עמדנו בצד ההפגנה על טרסות כאשר יוסף עומד בטרסה יותר גבוהה. שנינו קראנו בקול שצריך לבנות ביהודה ושומרון. אנשי השמאל לא אהבו את העניין והתגודדו סביבנו. לפתע ראיתי שהפילו את יוסף והוא עם הפנים לאדמה. הכרזה כמובן נעלמה. באותו רגע חטפו ממני את הכרזה. ניסיתי להחזיק בכוח את הכרזה, ואז דחפו אותי אל הגדר בכח ובאלימות ותלשו את הכרזה. נפצעתי ברגלי בגלל אלימות זו. המשטרה התערבה והגנה עלי".

גם לשני פעילים נוספים, יהודה פואה ויוני שטטבון, קרעו את השלטים.