הרב אוריאל מלכה
הרב אוריאל מלכהיוני קמפינסקי

שבעה חודשים לאחר אסון השריפה בכרמל אלמנתו של הרב אוריאל מלכה, רב שרות בתי הסוהר שנספה באסון בכרמל תוך כדי משימת החילוץ, ממתינה ללידת ילדם השישי.

דוד מלכה אחיו של הרב אוריאל אומר לערוץ 7 שעל רקע הפרסומים לפיהם עומד מבקר המדינה להוציא דו"ח חמור על האסון בו הוא יימתח ביקורת על אישים בתוך המערכת, סבורה המשפחה שצריכים לתעל את הביקורת לדברים חיוביים, "אנחנו לא מחפשים אשמים, כולם רצו להציל בני אדם. לעיתים בזמנים של אי וודאות החלטה ברגע נתון עלולה להביא לאסון ברגע הבא".

אחיו של הרב אוריאל משוכנע שצריכים להפיק לקחים אבל לא לערוף ראשים, "צריכים לחקור מה קרה כדי למנוע מחדלים בעתיד. אבל אני לא מחפש אשמים ברמה האישית, אני רוצה לחקור את האירוע כדי ללמוד ולהפיק לקחים ולצאת לדרך חדשה. ההתעסקות סביב האשמים מונעת מאיתנו לטפל בדברים החשובים".

מלכה טוען שצריך עוד לטפל ביתומים ואלמנות רבים, "יש עוד המון משפחות שכולות. צריכים להקים מערכים שלמים, לבדוק מה היו נקודות הכשל במערך כיבוי האש. אבל צריכים להיות עסוקים בבנייה ולא לבזבז אנרגיות על עריפת ראשים. מאז קום המדינה היו טעויות ומחדלים, אבל בנינו היקרים הם מגש הכסף למען הדור הבא".

משפחת מלכה מצפה ללידת הילד השישי של הרב אוריאל וההתרגשות רבה, "אנחנו יהודים מאמינים. ומאמינים שהכול משמיים. ראינו פה אצבע אלוקים בכל מה שקרה. אנחנו רוצים להתמקד בחיים זה מה שהרב אוריאל היה רוצה שיקרה. ההתמודדות של המשפחה לא פשוטה, אורטל צריכה ללדת בימים הקרובים והיא מתמודדת עם מציאות יומיומית לא פשוטה. אנחנו רוצים להודות לתושבי קרני שומרון על כל הסיוע למשפחה. אבל זה לא קל, לא רגשית ולא מעשית, כל ההתנהלות צריכה להתחיל מאפס. גם פרנסה וגם בכלל לגדל את חמשת הילדים ואי"ה את הילד השישי".