תינוק
תינוקפלאש 90

הממשלה תקצה מיליארד שקל ליישום חוק הפיקוח על מעונות וגני ילדים עד גיל 3, כך סוכם הבוקר בפגישה בין יו"ר הוועדה לזכויות הילד ויוזם החוק, זבולון אורלב, שר התמ"ת שלום שמחון, וסגן הממונה על התקציבים באוצר משה בר סימן טוב.

ההתחייבות התקציבית תיפרס על פני שבע השנים בהן ייושם החוק בהדרגה בכל המסגרות לגיל הרך. הממשלה צפויה לקבל את ההחלטה על תקצוב החוק ביום א' הקרוב. יו"ר הוועדה זבולון אורלב יכנס את הוועדה לזכויות הילד ביום ב' הקרוב כדי להביא את החוק לאישור הוועדה, על מנת שהחוק יעלה להצבעה לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת עוד בטרם תצא הכנסת לפגרת הקיץ. 

"ההתחייבות התקציבית של הממשלה, הושגה הודות לעמידתם העיקשת של חברי הוועדה לזכויות הילד ושל ראשי סיעות הקואליציה שדרשו שתהיה תנאי לאישור החוק ובמיוחד לאור מאמציו של שר התמ"ת שלום שמחון ולהבנת משרד האוצר את חשיבות הנושא", אומר יו"ר הוועדה זבולון אורלב. "ההקצאה מבטיחה שסוף סוף נבטיח לפעוטות בישראל ולהוריהם שדרוג משמעותי בתנאים בהם נגדל את ילדינו, וזאת על חשבון המדינה ולא על גב ההורים".



"תוך ימים ספורים נשלים את אישור החוק בוועדה ובמליאת הכנסת, ובכך ייפתח עידן חדש של חינוך לגיל הרך בישראל", מוסיף יו"ר הוועדה זבולון אורלב, "ההקצאה התקציבית מבטיחה שדרוג התנאים במעונות, בטיחות הילדים והכשרת הצוותים המטפלים. עם זאת לא צפויה עליית מחירים במעונות ובגנים, הודות לתקציב שהושג. תם עידן ההפקרות. המדינה לוקחת אחריות על חינוך הפעוטות".