בשבועות האחרונים יצאה לאור המהדורה השנייה של הספר 'הקרב האחרון של יוני', ספרו של ד"ר עידו נתניהו, אחיו של יוני נתניהו, מפקד כוח הפריצה לטרמינל באנטבה במבצע חילוץ החטופים. זאת במלאת 35 שנים למבצע. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם הד"ר נתניהו על הספר, התחקיר שקדם לו ועל התחקיר הצה"לי המאוד בעייתי שבוצע לאחר המבצע ההירואי.

ד"ר נתניהו מדגיש בדבריו כי למעט שינויים קלים אין הבדלים משמעותיים בין המהדורה הראשונה לשנייה שכן גם תחקירים שביצע מאז צאת המהדורה הראשונה בשנת 91' לא העלו טעויות משמעותיות. לעומת זאת לספר במהדורתו החדשה נוספו צילומי פתקים שהכין יוני לעצמו לקראת המבצע. פתקים אלו נמצאו לפני שנים אחדות על ידי אנשי סיירת מטכ"ל ונמסרו לו. איתורם של פתקים אלו, למעלה משלושים שנה אחרי המבצע, הוא אירוע תמוה אך זהו גילגולה של המציאות.

בפתקים אלו מתבררים פרטים שכתב יוני לעצמו כנקודות שעליו לבדוק, לברר, לתרגל וכו' לפני היציאה למבצע, וגם מפתקים אלו מתחזקת גרסת המבצע כפי שהיא מתוארת ב'הקרב האחרון של יוני', הספר שנכתב בהסתמך על תחקירים וראיונות של כשבעים איש שהיו קשורים למבצע בצורות שונות. בין השאר הוא מזכיר פתק שעליו כתב יוני שעליו לתכנן את ההשתלטות על המבנה הגדול, פתק שנכתב סמוך לחצות ביום חמישי כאשר ביום שבת בבוקר יצאו הכוחות לפעולה. "זה מלמד על הבהילות של ההכנה למבצע". כמו כן עוסק פתק אחר בנתונים שיש לבררם מתחקיר החטופים ששוחררו כמו מספר החוטפים, מיקומם, מיקום החטופים ועוד. "הוא כותב שאין לו את המידע הזה, וכתב שצריך עוד לתכנן את חלקה של היחידה במבצע, בניגוד למה שפורסם שכאילו הכול היה כבר מתוכנן".

בהילות זו בהכנת המבצע הייתה לנוכח האולטימאטום שהציבו החוטפים ולפיו בכוונתם להוציא את החטופים להורג ביום ראשון.

לפני כשבועיים פורסם בתקשורת הדו"ח הצה"לי של תחקיר המבצע. זאת לאחר שלושים וחמש שנים בהן היה מוגדר כחשאי, על אף שככל הנראה כולו הודלף לעיתון ''הארץ' שפרסם את הדברים כעשור לאחר המבצע. נתניהו משוכנע שהיה מי שהדליף את החומר שכן כאשר משווים בין הפרסומים אז לבין המסמך כעת הדברים נראים זהים. לדבריו חלקו של הדו"ח הצה"לי העוסק בחלקה של סיירת מטכ"ל במבצע שוגה בכל הפרטים – מי הרג, מיקומו, מצב בני הערובה, מצב המחבלים, היכן נהרגו וכו'. "אין שם כמעט פרט אחד נכון", הוא אומר, ומדייק: "מצאתי שם משפט אחד נכון – שאמנון, אחד הקצינים של היחידה, פנה שמאלה והרג מחבל. חוץ מזה הכול שגוי. השיבושים מכאן ועד הודעה חדשה, כולל התכנית של המבצע שכל בר דעת שבודק את הנתונים רואה שהיא לא תיתכן".

בדבריו מוסיף נתניהו ומציין את חלקם של האלופים דן שומרון ז"ל, מפקד הפעולה הקרקעית, ויקותיאל (קותי) אדם ז"ל שפיקד על החפ"ק של המבצע. לדבריו ללא הדחיפה של האלוף אדם את הדרג המדיני להכריע בעד המבצע המהלך לא היה יוצא לפועל "כך התרשמתי מדבריהם של אנשי מטכ"ל". במקביל ללחצים שהפעיל האלוף אדם בצמרת המדינה הורה לקציני היחידה להתחיל ולתרגל את המבצע על אף שלא התקבל אישור רשמי לביצוע.