רובוט מתרגם
רובוט מתרגםFLICKR CC

חברת "הון האי תעשיות מדויקות", הידועה ברחבי העולם כבעלים של מפעלי Foxconn, מצאה את הנשק האולטימטיבי להילחם במוטיבציה הנמוכה של העובדים: להחליף אותם ברובוטים.



רשת המפעלים הטאיוואנית, המוכתרת כיצרנית רכיבי האלקטרוניקה הגדולה בעולם ומהווה את המעסיק הפרטי הגדול ביותר בסין, זכתה בשנה וחצי האחרונות ללא מעט אור זרקורים שלילי, בזכות גל התאבדויות במפעליה בסין. על פי הביקורות, העובדים במפעל הסיני בשנז'ן הועסקו בתנאים מחפירים, משמרות אינסופיות ושכר עושק. ייאושם הרב עורר גל התאבדויות, רובן בקפיצה מבנייני החברה במתחם. מאז תחילת 2010 מתו כך לפחות 16 ממאות אלפי העובדים במקום, ו-3 נוספים נעצרו בזמן על ידי עמיתיהם.



ביום שישי, בנשף ריקודים שנערך לעובדי החברה, אמר מייסדה ונשיאה טרי גו כי בשלוש השנים הקרובות תעלה כמות הרובוטים במפעלים מ-10,000 כיום לכמיליון. הוא ציין כי הם ישמשו למטלות פשוטות כגון ריסוס (צבע), הלחמה והרכבה, אך סירב לומר כמה מהעובדים יוחלפו על ידי המכונות.

עם זאת, הוא הודה כי הסיבה היא השכר העולה של עובדיו האנושיים - הצהרה שביכולתה להעיד על כך שבקרוב תוחלף מגמת "ייצוא הייצור" בכל רחבי העולם למדינות עניות בהעברתו לידי רובוטים.