האגודה לזכויות האזרח מפרסמת היום (שלישי) את עמדתה, השוללת את הוצאתם של הצווים המנהליים המרחיקים כמה מתושבי הישוב יצהר מביתם.

לדברי עו"ד לילה מרגלית, ראש תחום זכויות בפלילים באגודה, "הוצאת צווי הגבלה מנהליים ללא כל משפט, ומבלי לתת לאנשים הזדמנות הוגנת להתמודד עם הטענות נגדם, פוגעת באופן עמוק בזכויות אדם בסיסיות ופותחת פתח עצום לשרירות שלטונית".

"אכן קיים צורך דחוף לאכוף את החוק בשטחים ולמנוע מעשי אלימות כלפי האוכלוסייה הפלסטינית, אולם השימוש בצווי הגבלה מעיד דווקא על אוזלת היד של הרשויות באכיפת חוק בדרך המלך - תפיסת חשודים, חקירתם והעמדתם לדין", הוסיפה מרגלית.

מאות שוטרים פשטו לפנות בוקר (שלישי) על הישוב יצהר ועל מקומות נוספים ביו"ש וחילקו 12 צווי הרחקה מנהליים החתומים ע"י אלוף פיקוד המרכז, אבי מזרחי.

בשב"כ טענו, כי הוצעת הצווים באה עקב מעורבותם של האנשים להם הוצאו הצווים "בהובלה, הכוונה וביצוע של פעילות אלימה וחשאית נרחבת באיו"ש כנגד תושבי איו"ש הפלסטינים".

בשב"כ ציינו כי "הערכת גורמי הביטחון היא שפעילות זו ככלל והצתת המסגדים בפרט הינה בעלת פוטנציאל משמעותי להסלמה והדרדרות אזורית כוללת. הוצאת הצווים נובעת מצורך ביטחוני מובהק ובוצעה לאחר שנבחנו כל החלופות שמטרתן לנטרל מבעוד מועד את האיום לביטחון האזור מצד הפעילים".