עם ילדיו. רועי קליין ז"ל
עם ילדיו. רועי קליין ז"להמשפחה

חמש שנים חלפו מאז נפילתו ההרואית של רב-סרן רועי קליין שנהרג בקרב בבינת ג'בייל במלחמת לבנון השנייה, לאחר שזינק על רימון יד כדי להציל את חייליו. מאז מותו הוקמו פרויקטים רבים שנועדו להנחיל את מורשתו לציבור הרחב.

חבר הילדות ונציג המשפחה, נתנאל אלישיב, סבור שגם רועי היה שמח לראות שזכרונו מונצח לא באנדרטאות אלא בפרויקטים חיים, "יש אנשים רבים שהסיפור של רועי והמסר נגע בליבם. חלקם קצינים בכירים ואלופים שמגיעים מדי שנה לאזכרה. אנחנו נדהמים כל הזמן להכיר צדדים חדשים באישיותו ולשמוע סיפורים שלא שמענו, גם על אנשים שסיפורו נגע בהם אחרי מותו. אנשים שקיבלו על עצמם להיות רציניים יותר".

אלישיב אומר בראיון בערוץ 7 שסיפורו של רועי, הוא סיפור שגורם לרבים לעשות שינוי בחייהם, "זה סיפור מאוד תובע, על אדם רגיל בשר ודם שקיבל את ההחלטה הכי קשה. אנשים שואלים את עצמם, אז בעצם למה אני לא, זה לא שהם עכשיו יזנקו על רימונים, אלא מה אני יכול לעשות יותר. זה יכול להיות תיקון המידות, לימוד תורה. חייל שממשיך במסלול למרות שהוא נהיה יותר קשה. רועי נתן השראה להרבה אנשים".

הוא מספר בהתרגשות על הבנים של רועי שמזכירים את אביהם, "על האלמנה שהיא אישיות בפני עצמה אני לא אספר, היא לא רוצה שארחיב עליה דברים, אבל היא מקדישה את מרצה לגידול הילדים, היא אישיות דומה מאוד לרועי. יש שני בנים, אחד עולה לכיתה ג' והשני לא'. זה מצמרר, כל פעם שאנחנו נפגשים אתה פתאום רואה את תווי פניו בתווי פניהם, את העדינות את הרצינות, זה מאוד מרגש לראות".

נתנאל מספר שרבים הולכים לאורו של רועי קליין, "לרועי יש בעצם הרבה בנים והרבה ילדים שנקראים על שמו. גם בצה"ל הוא חלק ממורשת הקרב ביחידות השונות. ואני דווקא חושב שהרבה יותר מאנדרטאות שנבנו על שמו, המורשת בעקבותיו חיה ונושמת בצורה מעשית מאוד. ביישוב עלי איפה שהוא למד, יש את מכון חי רועי, שם משחזרים את מסלול חייו. המכון מיועד לבוגרי המכינה בעלי, אנשים שרוצים לעבוד במגזר הציבורי, אחרי שנות לימוד ושרות צבאי. הם באים לכאן לארבע שנים, משלבים לימוד תורה עם לימודי תואר, ובונים קבוצת איכות שהולכת בדרכו".