ביצהר נפרדו מהמורחקים החדשים

עשרות מתושבי יצהר התכנסו אמש להתוועדות ספונטנית של חיזוק ופרידה מחבריהם שקיבלו צווי גירוש מנהליים. בהתוועדות השתתף גם ראש המועצה, גרשון מסיקה, ששיבח את מסירותם של מקבלי הצווים למען ההתישבות והבטיח כי המועצה תעזור לתושביה המגורשים ככל שיתאפשר לה.

"השב"כ עשה מעשה נבלה שלא יעשה, שמזכיר משטרים של העולם השלישי. כל כך בולט לעין הפער בין היחס של ההתיישבות שאנשיה מקבלים שוב ושוב צווי גירוש, בניגוד למתפרעים בבילעין שמתפרעים ופוגעים בחיילי צה"ל בכל שבוע ולא נעשה נגדם דבר",

אמר ראש המועצה.



"אני מדבר עם הדרגים במדינת ישראל, ויצהר נתפסת בעיניהם כראש החץ מבחינת האידיאולוגיה של ההתיישבות. צווי הגירוש הוצאו על ידי אנשים שמבקשים לפגוע בהתיישבות כולה דרך הפגיעה ביצהר. יש פה ביישוב הרבה חוסן וצריך לאסוף אותו על מנת שלא להישבר. כידוע, ככל שהצרה גדולה כך הישועה גדולה", סיים מסיקה.

עקיבא הכהן, בעל טחנת הקמח ביצהר שקיבל צו גירוש לשנה תמימה סיפר על הרקע המשוער לקבלת צווי הגירוש. "אנחנו עדים בתקופה האחרונה להרבה מתקפות של ערבים על ההתישבות. ראינו זאת במאחזים השונים שערבים עלו עליהם ושרפו אותם, תוך שהם פוגעים בישוביהם, ראינו זאת בהצתות החוזרות ונשנות כמו בנווה צוף ובהר ברכה. הצרה היא שצה"ל לא תיפקד באירועים האלו, משום שידיו כבולות לעיתים רבות", סיפר הכהן. "התכניות של הערבים לקראת ספטמבר מדאיגות ביותר, משום שאנחנו עתידים לראות מחזות דומים למה שהיה בגבול הצפון, בהם אלפי ערבים לא חומשים מסתערים לעבר הישובים ויד צה"ל קצרה מלפעול".

הכהן סיפר כי הוא וחבריו ארגנו קורס להגנה עצמית עבור צעירים מההתיישבות. "קרב הגנה פשוט, קרבות פנים אל פנים, על מנת שיוכלו להגן על עצמם. להערכתי זה הרקע של צווי הגירוש".

חבר מזכירות היישוב, אריאל גרונר, המוכר מפעילותו העניפה בעמותת חננו, ומי שקיבל בעבר צווי גירוש דומים סיפר על החוויות הכרוכות בעקירה הכפויה מהבית. "בלילה הראשון פשוט נזרקנו מהבית. לקחנו אוהלים ושקי שינה והלכנו לישון על חוף הים. יש כל כך הרבה הוצאות שכרוכות בצווי הגירוש. למשל שכירות של דירה נוספת עולה אלפי שקלים. מגורים אצל ההורים אינם פתרון אמיתי למשפחה. ברגע שקיבלנו אז את העזרה מהאנשים, ירד לנו הרבה עומס מהראש והתפנינו להתייחס לשאר הדאגות", סיפר גרונר.



(צילום: הקול היהודי)